Ryfylketunnelen åpnet 30. desember 2019, 22. april 2020 åpnet både Hundvågtunnelen og Eiganestunnelen. Dermed er alle tre tunneler åpnet for trafikk og Ryfast er ferdig bygget.

Folk står foran tunnelløpene på Solbakk på Jørpeland og feirer at Ryfylketunnelen er åpnet 30. desember 2019.
Åpning av Ryfylketunnelen 30. desember 2019 på Solbakk, Jørpeland. Foto: Øyvind Ellingsen

Ryfast er Noregs lengste undersjøiske tunnelsystem (til Rogfast åpner i 2033) og eitt av dei mest omfattande vegprosjekta i landet. Prosjektet gjev ferjefri samband mellom Stavanger og Ryfylke, og består av tre tunnelar: Ryfylketunnelen, Hundvågtunnelen og Eiganestunnelen. Til saman har desse tre tunnelane endra transportmønsteret i regionen og gjort det enklare å reise mellom by og fjord.

Arbeidet med Ryfast starta i 2012, og prosjektet har hatt fleire store milepålar. Den største kom då Ryfylketunnelen, verdas lengste og djupaste undersjøiske vegtunnel, opna for trafikk i desember 2019. Kort tid etter, i april 2020, vart Hundvågtunnelen og Eiganestunnelen opna, og heile Ryfast-sambandet stod ferdig. Ryfylketunnelen er 14,3 kilometer lang og går ned til 292 meter under havoverflata. Hundvågtunnelen er 5,7 kilometer lang og bind Hundvåg saman med Stavanger, medan Eiganestunnelen på 3,7 kilometer avlastar trafikken gjennom Stavanger sentrum og koplar E39 saman på ein meir effektiv måte.

Daværende samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa tok første spadestikk på Ryfast.
Daværende samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa tok første spadestikk på Ryfast. Foto: Stavanger Aftenblad

Samanhengen mellom desse tunnelane er avgjerande for prosjektet. Ryfylketunnelen fører trafikken frå Solbakk i Ryfylke til Hundvåg, men for at trafikken skal kome vidare til Stavanger og E39, måtte Hundvågtunnelen byggjast som ei undersjøisk kopling under Byfjorden. Eiganestunnelen vart deretter etablert for å føre trafikken frå Hundvåg og Ryfylke inn på hovudvegsystemet utan å belaste Stavanger sentrum. Utan desse to tunnelane ville Ryfast ikkje ha gjeve den heilskaplege løysinga som var målet: ein samanhengande, effektiv og ferjefri veg mellom Ryfylke og det nasjonale vegnettet.

Ryfast har gjort det mogleg å reise mellom Ryfylke og Stavanger utan ferje for første gong i historia. Prosjektet har vore omtalt i fleire Nasjonale transportplanar og representerer ei stor ingeniørbragd. Med sine rekordtunnelar har Ryfast sett Noreg på kartet internasjonalt når det gjeld avansert tunnelteknologi. Prosjektet har ikkje berre gjeve betre framkome, men også styrkt utviklinga i regionen og lagt til rette for eit meir effektivt transportsystem for både lokaltrafikk og gjennomgangstrafikk.

Fase:
Åpnet
Kommuner:
Stavanger, Strand
Fylker:
Rogaland
Finansiering:
Stat, Kommune, Bompenger
Nasjonal transportplan:
Omtalt i NTP 2010-2019
Totalkostnad:
11,1 millarder
Oppstart:
2012
Antatt åpnet:
2019

Ryfast. © NVDB, Geovekst, kommunene og Open Street Map contributors (utenfor Norge)

Kontakter

Anne-Merete Gilje

Prosjektleder
E-post:

Nina Anita Meling

Nabokontakt Ryfast og Eiganestunnelen
Telefon:
482 10 436
E-post:
Sist oppdatert: