Artikkelen er fra 2020, og innholdet kan være utdatert.

Med støpingen av en kulvertforlengelse til Loeselva er siste støp på E134 Mjøndalen-Langebru utført.

Betongtunnelen for Loeselva under E134 forlenges med 15 meter. (Foto: Kjell Wold)

Betongtunnelen som fører Loeselva under E134 ved flyplassen i Hokksund er med dagens støp forlenget med snaue 15 meter. Jobben gjøres for å gi plass til forbikjøringsfelt mellom Hokksund og Steinberg.

 –Det går med om lag 40 kubikkmeter betong til dagens støp, som tar omtrent fire timer, forteller kontrollingeniør i Statens vegvesen, Mariusz Wozniak.

Vegen utvides for å gi plass til forbikjøringsfelt langs flyplassen. (Foto: Kjell Wold)

 Framdriften på E134 i Eiker er så god at vegen er ferdig til åpning etter planen i juli, fem måneder tidligere enn opprinnelig plan.

 Vegstrekningen mellom Mjøndalen og Hokksund er om lag 7,5 kilometer. Vegen utvides for å gi plass til midtrekkverk på hele strekningen samt vegbelysning og forbikjøringsfelt forbi Loesemoen.

Loeselva krysser under E134 to ganger mellom Hokksund og Steinberg. (Foto: Kjell Wold)

 

Siste støp på E134 i dag, forteller kontrollingeniør i Statens vegvesen, Mariusz Wozniak. (Foto: Kjell Wold)
Aktuelt for fylke(r): Viken