E39 Svegatjørn–Rådal
Statens vegvesen bygger ny E39 mellom Svegatjørn i Bjørnafjorden kommune og Rådal i Bergen kommune.
Prosjektet skal opne for trafikk i 2022. Dagens køyretid utanom høgtrafikk-periodane er på om lag 35 minutt. Ny veg gir ei redusert reisetid på om lag 17
minutt.
Siste nytt:
Utbygginga startar ved Svegatjørn i Os og fortset til Rådalen i Bergen. Prosjektet omfattar også ny fylkesveg frå kryss i Endelausmarka til Åsenvegen.
Vegen blir bygd som fire felts motorveg. Tunnellengda blir på tilsaman 14,7 km - av total veglengde på 17,7 km. Den lengste tunnelen er den 9,2 km lange Lyshorntunnelen mellom Endalausmarka og Rådal.
Skogafjellstunnelen på 1,5 km ligg lengst sør på veganlegget, mellom Svegatjørn og Endalausmarka. I Endalausmarka er det bygd ein ny fylkesvegarm på 1,1 km som knyt E39 til Lyseklostervegen og nye næringsområde. Dagsona gjennom Endalausmarka blir på 1,1 km, og ender opp i Lyshorntunnelen i nordenden av marka.
Lyshorntunnelen kjem i nord ut i Rådal, med ei kort dagsone og kryssområde på 200 meters lengde. Vidare nordover går E39 gjennom den 2,2 km lange Råtunnelen. Denne tunnelen kjem i fjellet vest for dagens vegsystem forbi Rådal og Laguneparken. Ny vegline held fram til dagens rv. 580 sør for Troldhaugtunnelen.
Dagens rv. 580 blir også lagt i tunnel mellom Sørås og Skeievatn, med nytt kryssområde på Flyplassvegen ved Skeievatn.
Det blir bygd toplanskryss – kryss i to høgder - i alle dagsonene mellom Svegatjørn og Rådal.

- Vei:
- E39
- Fase:
- Byggefase
- Kommuner:
- Bergen, Bjørnafjorden
- Fylker:
- Vestland
- Lengde:
- 16 250 meter ny E39
- Omfang:
- Totalt 18 000 meter hovudveg, 1 300 meter ny fylkesveg med gang- og sykkelveg.
- Finansiering:
- Bompenger, Stat
- Nasjonal transportplan:
- Omtalt i NTP 2010-2019
- Totalkostnad:
- 9 685 mill. 2021-kroner, jamfør Prop 1 S 2021-2022.
- Oppstart:
- 2015
- Antatt åpnet:
- 2022
Prosjektkontor
- Besøksadresse:
- Hamrevegen 250, 5243 Fana e-post: