Fakta om det nye bompengesystemet i Oslo
— Lørdag 1. juni starter innkrevingen i de nye bomstasjonene i Oslo. Samtidig endres takstsystemet og elbiler begynner å betale i bomringen.
— Lørdag 1. juni starter innkrevingen i de nye bomstasjonene i Oslo. Samtidig endres takstsystemet og elbiler begynner å betale i bomringen.
— 53 nye bomstasjoner i Oslo og Akershus fra 1. mars 2019.
— Partene i Oslopakke 3 samarbeidet ble tirsdag 13. juni enige om endringer i bompengesystemet i tråd med Oslopakke 3-avtalen fra juni i fjor. Dette sikrer finansiering av de store samferdselsprosjektene i Oslo og Akershus som det allerede er enighet om. Endringene vil også gi et mer rettferdig bompengesystem, som bidrar til bedre luft, vesentlig bedre fremkommelighet og store reduksjoner i klimagassutslipp i regionen.
— Regjeringen presenterte 5.april flere dokumenter som har stor betydning for Oslopakke 3 i perioden 2017-2036.»
— En ny rapport viser at revidert Oslopakke 3 gir veldig god samfunnsøkonomi, bedre luft og øker fremkommeligheten for kollektiv og sykkel.
— Styringsgruppen for Oslopakke 3 har lagt frem sitt åttende handlingsprogram, med forslag til prioriteringer for årene 2017–2020.
— I den neste fireårsperioden er det satt av 17 milliarder.
— Fotograf Jon Ivar Søhus har igjen tatt med seg kamera og knipset prosjektet mens han har fløyet over området med helikopter.
— Handlingsprogrammet til Oslopakke 3 er nå klart. I en fireårsperiode skal det brukes 16 milliarder kroner på kollektivtiltak, veier og annen infrastruktur i Oslo og Akershus.
— Den årlige spørreundersøkelsen om holdningene til bompenger i Oslo-området viser at mange er positive til rushtidsavgift.