1. Utgreiing
  2. Val av alternativ
  3. Reguleringsplan
  4. Bygging blir førebudd
  5. Byggefase
  6. Opna
Foto: Øyvind Ellingsen

Kvar?

Fylke:
Rogaland

Kommunar:

Gjesdal, Sandnes

Kva?

Prosjektet omfatter ny E39 mellom Ålgård og Hove som del av et trafikksikkert vegsystem. Utbyggingen skjer i tre trinn: Osli–Hove bygges nå, Ålgård–Figgjo har finansiering, mens Figgjo–Osli planlegges.

Kvifor?

Dagens E39 har kø og sikkerhetsutfordringer. Utbyggingen gir bedre kapasitet, tryggere reiser og kortere reisetid. Trinnvis utbygging sikrer helhetlig løsning for lokaltrafikk og gjennomgangstrafikk.

Kart

Ålgård–Hove © NVDB, Geovekst, kommunene og Open Street Map contributors (utenfor Norge)

Sandnes kommune behandlet planprogrammet i bystyret 22. juni 2010, mens Gjesdal kommune behandlet dette i møte i plan- og økonomiutvalget 14. juni 2010.

Med bakgrunn i anbefalingen fra Statens vegvesen og høringsuttalelsene ble det besluttet at korridor C ikke skal utredes videre. Det ble ellers ikke gjort endringer i utredningsprogrammet i forhold til høringsutgaven.

Vedlagt følger fastsatt utredningsprogram, inkludert kommunale vedtak og merknadsbehandling fra Statens vegvesen.

Planprogram E39 Ålgård-Hove.pdf

Statens vegvesen har sett på en lang rekke alternative løsninger for ny E39 mellom Ålgård sør (Skurve) i Gjesdal kommune og til Hove (kryss med rv. 13) i Sandnes kommune. Det er til sammen vurdert 36 forskjellige løsninger for vegtraseer og kryss, og av disse forslår Statens vegvesen i en rapport at 9 alternativer / varianter tas med i videre planarbeid.

Hensikten med rapporten er å bestemme hvilke hovedalternativer som skal inngå i forslag til kommunedelplan og konsekvensutredning, som forventes å foreligge i løpet av 2. halvår 2011. 

Mellom Hove og Bråstein foreslås en utbygging i en korridor med dagens E39 som utgangspunkt. Mellom Bråstein og Ålgård sør ligger alle alternativene øst for dagens E39, enten i tunnel(er) eller som veg i dagen. Langs Kongeparken skal det også ses på en løsning med utvidelse av dagens veg, nytt kryss og ny lokalveg - i tillegg til et alternativ med tunnel forbi. Alle alternativene går i tunnel forbi Ålgård sentrum og kommer ut ca ved Vaule bru (kryss med dagens fv. 45 til Sirdal). Det foreslås 4 kryss på strekningen, et ved Vaule / fv. 45, et ca ved kommunegrensa mellom Sandnes og Gjesdal, et ved Bråstein og et ved Bogafjell). En korridor C som gikk sør og vest for Ålgård / Edlandsvannet ble det gjennom behandlingen av planprogrammet i juni 2010 besluttet å ikke ta med videre.

Silingsrapport E39 Ålgård-Hove.pdf

Oversendelsesbrev til kommunen.pdf

Forslag til kommunedelplan med tilhøyrande konsekvensutgreiing for E39 mellom Ålgård og Hove er sendt til kommunane Gjesdal og Sandnes. Vegvesenet anbefaler kommunane å vedta alternativ L10.

Statens vegvesen har utgreia til saman 20 alternative løysingar (L1 – L20). Det anbefalte alternativet, L10 inneber to tunnelar, ein mellom Bråstein og Figgjo og ein forbi Ålgård og Kongeparken.

Hovedrapport (8 MB).pdf

Plankart revidert 30-05-2013.pdf

 

På bakgrunn av innspel til planane om ny E39 mellom Ålgård og Hove har Statens vegvesen kome fram til at to nye trasealternativ i området ved Håland kan utgreiast vidare: eitt med lengre tunnel og eitt alternativ som er ein meir austleg variant av det anbefalte alternativet, B1.

I forslag til kommunedelplan og konsekvensutgreiing for E39 mellom Ålgård og Hove fremma Statens vegvesen tre alternative løysingar i området mellom Kongeparken og Figgjo. Av dei tre anbefalte Statens vegvesen alternativ B1.

Dei to nye alternative løysingane blir kalt for B15 (tunnelalternativet) og B9.

Alternativ B15
Her kjem tunnelen til å starte ved Hålandsfjellet og komme ut i nord ved Bråstein, dvs. ein ca. 2,6 km lang tunnel. Frå sør kjem E39 i tunnel frå Lima / Vaula til Klugeslåtten, slik som i anbefalt alternativ B1. Denne tunnelen har ei lengd på ca. 3,4 km. Kor tunnelen skal starte og kor store inngrepa blir må avklarast i det vidare arbeidet. På den ca. 0,6 km lange strekninga mellom dei to tunnelane kjem eit kryss.

Alternativ B9
Statens vegvesen føreslår også å utgreie alternativ B9. Dette alternativet blei i ein tidlegare silingsrapport definert saman med B1 og optimalisert som ei løysing. B9-alternativet kan ha fordelar med tanke på landbruk, nærmiljø og tal på bygningar som blir råka, men ulempar når det gjeld kulturminner og kulturmiljø.

Mykje gjenstår
Dei nye alternativa er vurdert på overordna nivå med bakgrunn i trafikksikkerheit og om det teknisk sett er muleg å gjennomføra dei. Det betyr at det er ei lang rekke tema som ennå ikkje er vurdert, og som må behandlast for å få alle alternativ opp til same beslutningsgrunnlag. Mellom anna må ein sjå på:
- Prissette konsekvensar: Kostnad og samfunnsmessig nytte
- Ikkje-prissette konsekvensar: landskap, kulturmiljø, naturmiljø, naturressursar, nærmiljø og friluftsliv
- Risiko og sårbarheit (ROS), herunder vurdering av kryss med stor trafikk i ein kort dagstrekning mellom 2 tunnelar

Statens vegvesen la i 2012 fram planar for ny E39 mellom Ålgård og Hove. I tida etterpå kom fylkesmannen med fleire motsegn til planane, mellom anna grunna funn av den verna arten mjukt havfrugras i Bråsteinvatnet. I tillegg kom eit lokalt forslag om lengre tunnel forbi Håland. Statens vegvesen anbefaler difor nye alternativ for kor vegen skal byggast

Håland

Statens vegvesen anbefaler ny trasé for E39 ved Håland.
– Det nye alternativet, B9 er flytta lengre aust enn det tidlegare anbefalte alternativ B1, forklarer prosjektleiar i Statens vegvesen, Bjørn Åmdal. B9 er betre enn B1 av fleire grunnar, seier han:

  • forbruk av dyrka mark er redusert med ca. 30 dekar
  • mindre behov for innløysing av bygningar
  • større avstand til busetjing

Varslar motsegn til lokalt forslag

Statens vegvesen har også utgreia det lokale alternativet (B15) om lengre tunnel nordover, med tunnelinnslag ved Hålandsfjellet.
– Vi rår politikarane til ikkje å velja alternativ B15, seier prosjektleiaren, og varslar motsegn til løysinga. Han forklarar med fleire grunnar:

  • mykje lausmassar gjer det krevjande å byggje tunnel
  • plassering og utforming av kryss gir dårlegare trafikksikkerheit
  • 0,9 km lengre tunnel kjem til å auke kostnadene med ca. 100 mill. kr.
  • tunnelar er dyrare å vedlikehalde
  • alternativet gir lengre vegstrekning 
  • truleg må 4-5 bygningar løysast inn

Fordelane med alternativ B15 er at forbruket av dyrka mark er 20 dekar mindre enn i B9, og at løysinga er litt betre i høve nærmiljø og støy.
– Men desse fordelane kan ikkje forsvare ei løysing som er mindre trafikksikker og mykje dyrare å bygge og vedlikehalde, seier Åmdal.

Bråstein

Statens vegvesen også utgreia nye alternativ ved Bråstein. Fylkesmannen kom først med motsegn til planane etter funn av den freda arten mjukt havfrugras i Bråsteinvatnet. Seinare ga Direktoratet for naturforvaltning dispensasjon. 
– Vi anbefaler eit nytt alternativ, C15I, seier Åmdal. Her er vegen flytta litt lenger bort frå Bråsteinvatnet og utforming av kryssa er endra i høve den først anbefalte løysinga, C6. Dette betyr at det utfylte arealet i Bråsteinvatnet blir redusert frå kring 50 til 20 dekar.

Kommunal- og moderniseringsdepartementet avgjorde i sommer endelig trase for ny E39 ved Figgjo/Håland i Sandnes kommune. Det er alternativ B9 som er valgt, i tråd med Statens vegvesen anbefaling.

Dermed er det avklart hvor hele den nye 14 km lange strekningen av E39 mellom Ålgård og Hove skal gå. Det settes nå i gang med videre planlegging med sikte på mulig anleggsstart i 2019/2020.

I samband med bygging av ny E39 Ålgård–Hove er det behov for deponiområder for tunnelmassar.

Varselet gjeld oppstart av planarbeid for detaljregulering av deponiområder på gnr. 28 Håland ved Figgjo

Staten vegvesen har i samarbeid med Gjesdal kommune og Sandnes kommune utarbeida reguleringsplan (detaljregulering) for ny E39 frå Ålgård (Skurve) i Gjesdal kommune til Hove i Sandnes kommune, ei strekning på 14 km. Den nye vegen vil ha to tunnelar, ein frå Limavatnet til Figgjo/Håland og ein frå Figgjo/Håland til Bråstein.

Det vil verta eit stort masseoverskot i dette vegprosjektet. Noko masse vil bli nytta i veglina, men ein stor del av massane vil bli plassert i deponi, til dels i mellomdels deponi for foredling av stein- og morenemasser og til dels i permant deponi. Alle deponi skal til slutt bli tilrettelagt for fulldyrka mark. Planområdet er vist på vedlagt kart.

Prosjektet E39 Ålgård–Hove har vært gjennom en vurdering med tanke på å redusere kostnader slik at det kan fullfinansieres.

Ulike tiltak er gjennomført. For å nå styringsrammen har Statens vegvesen bestemt seg for å utrede en ny trasé mellom Figgjo og Bråstein. Planoppstart med tilhørende konsekvensutredning vil bli varslet.

Figgjo bydelsutvalg hadde mandag 10.september invitert til åpent møte om utredningen. Prosjektleder Gunnar Eiterjord og prosjekteringsleder Geir Strømstad presenterte forslaget som skal utredes. 

Detaljregulering for massefylling på gnr. 32 Bråstein i Sandnes kommune

Staten vegvesen har i samarbeid med Gjesdal kommune og Sandnes kommune utarbeida reguleringsplan (detaljregulering) for ny E39 frå Ålgård (Bollestad) i Gjesdal kommune til Hove i Sandnes kommune, ei strekning på 14 km. Den nye vegen vil ha to tunnelar, ein frå Limavatnet til Figgjo/Håland og ein frå Figgjo/Håland til Bråstein.

Det vil verta eit stort masseoverskot i dette vegprosjektet. Noko masse vil bli nytta i veglina, men ein stor del av massane vil bli plassert i deponi, til dels i mellombels deponi for foredling av stein- og morenemasser og til dels i permanent deponi. Alle deponi skal til slutt bli tilrettelagt for fulldyrka mark.

Planområdet er vist på kartet. Planområdet er i kommuneplan for Sandnes 2019–2035 disponert som landbruk, natur og friluftsformål, båndleggingssone for regulering og omsynssoner for landbruk og friluftsliv og dessutan kulturminner.

Vassbakk & Stol var best på pris, og scoret også best på kvalitet. Dermed ble valg av entreprenør på E39 Hove–Osli enkelt for Statens vegvesen.

Interessen i bransjen var stor for første etappe av Ålgård–Hove. Syv entreprenører søkte om å bli prekvalifisert. Vegvesenet gikk videre med, Stangeland Maskin AS, Bjelland & Jærentreprenør AF, Bertelsen & Garpestad AS og Risa AS i tillegg til Vassbakk & Stol.

 

Entreprenørene har vært gjennom to runder med forhandlinger med Vegvesenet og levert tilbud på pris og innhold.

Entreprenøren skal bygge ny 2,75 kilometer firefelts motorveg, Bogafjell Kryss bygges om, inklusiv ny bru. Det er også ny bru over Høylandshåna, gang og sykkelbru «IV Stien» erstattes med ny bru. Prosjektet omfatter også nytt dreneringsanlegg langs veien, utskifting av kryssende kommunale og interkommunale vann- og avløpsledninger, kabelarbeider samt rehabilitering en mindre strekning av Bråsteinskanalen.

– Vassbakk & Stol hadde det laveste tilbudet på 376 831 236,00 kroner. I tillegg har de fått fratrekk i vurderingen på 92 083 333,33 kroner. De hadde gode løsninger på trafikkhåndtering i byggeperioden og konstruksjoner. Ytre Miljø-kravene er godt ivaretatt og de har totalt sett gode generelle løsninger, sier prosjektleder Geir Strømstad i Statens vegvesen.

Tilbudene:

Rangering Tilbyder Pris
1 Vassbakk og Stol kr 376 831 236,00 
2 Risa AS kr 389 867 652,00
3 Stangeland Maskin kr  416 765 008,30
4 Bertelsen & Garpestad kr  463 879 229,00
5 BJAF kr  624 941 731,00

Etappen starter ved dagens toplanskryss ved Hove og kobler seg til dagens E39 ved Osli. Prosjektet er en del av Bymiljøpakke Nord Jæren. Etter planen skal strekningen være ferdig våren 2026. Entreprenøren skal nå starte detaljprosjekteringen og byggestart er planlagt sommeren 2023.  

Lengde:
14 000 meter
Finansiering:
Stat, Bompengar
Nasjonal transportplan:
Omtalt i NTP 2022–2033

Meir om prosjektet

Statens vegvesen skal bygge ny vegtrasé for E39 Ålgård-Hove som er en viktig del av kyststamveien mellom Kristiansand og Trondheim. Målet med prosjektet er å etablere et trafikksikkert vegsystem som både ivaretar gjennomgangstrafikken og fungerer som lokal hovedvei. Prosjektet skal også redusere antallet ulykker og bedre trafikkflyten, da spesielt for tungtrafikk.

Prosjektkontor

Besøksadresse:

Svanholmen 7, Sandnes

Kontaktar

Geir Strømstad

Prosjektleiar
Telefon:
488 99 798
E-post:

Christopher Cormack

Byggeleder
Telefon:
48 27 52 45
E-post:

Øyvind Ellingsen

Kommunikasjonsrådgiver
Telefon:
932 14 350
E-post:

Kathrine Hausken Kase

Kommunikasjonsrådgjevar
Telefon:
E-post: