Årsaken til nedetiden er en oppdatering av våre kjøretøysystemer. I tillegg kommer det flere muligheter for uthenting av data om kjøretøy, opplastning av dokumentasjon i registreringssaker på kjøretøy. Du kan også under gitte forutsetninger selv bestille nye skilt til avregistrerte kjøretøy. Dette gjør du ved å logge deg på Din side.

Hvilke tjenester er utilgjengelige?

Fra fredag 12. mars kl. 16.00 til mandag 15. mars kl. 07.00 kan du ikke

  • sende inn salgsmelding
  • bestille vognkort
  • betale omregistreringsavgift
  • avregistrere kjøretøy
  • bestille time til kjøretøykontroll
  • kjøpe prøveskilt
  • gjennomføre EU-kontroll
  • finne eier- og kjøretøyopplysninger

Husk å godkjenne salgsmeldinger

Hvis du selger eller kjøper et kjøretøy, må du godkjenne eller avvise salgsmeldingen innen 10 dager. Siden kjøretøytjenestene blir utilgjengelige under nedetiden, må både selger og kjøper godkjenne salgsmeldinger som har frist i løpet av nedetiden, før kl. 16.00 fredag 12. mars. Hvis ikke må du som selger et kjøretøy, sende en ny salgsmelding, når systemene er oppe igjen.

Vi beklager ulempene dette medfører for deg, men ved at vi oppdaterer systemene kan du utføre flere tjenester på en enklere og raskere måte.