Vegvesenet foreslår endring av regler for modulvogntog
— Blir regelverket endret kan modulvogntog type 1 og 2, og 24-meters vogntog kjøre på flere veier enn nå.
Nyheiter, pressemeldingar og kronikkar frå Statens vegvesen.
— Blir regelverket endret kan modulvogntog type 1 og 2, og 24-meters vogntog kjøre på flere veier enn nå.
— Ved tilbodsopning 28. februar annonserte Statens vegvesen at det var fire grupperingar som hadde meldt si interesse. Kvar av dei fire leverandørgrupperingane består av tre eller fire selskap som har inngått fellesskapsføretaksavtalar for å finansiere, bygge og drifte OPS-kontrakten på Sotrasambandet.
— Da høringsfristen for de fem reguleringsplanene for utbedringen av E16 Fagernes-Øylo gikk ut i slutten av januar, hadde Statens vegvesen fått mange merknader og flere innsigelser.
— No er det klart kven som har meldt interesse for den største enkelståande samferdselskontrakten i Norge nokon sinne. Kontrakten har ein verdi på om lag 10 milliardar kroner.
— Et ekspertutvalg som har vært leder av professor i ingeniørgeologi ved NTNU, Bjørn Nilsen, har kartlagt årsaker til raset på E18 ved Bommestad i Larvik 13. desember i fjor.
— Onsdag 26. februar kl. 18.00 arrangerer Statens vegvesen et orienteringsmøte om reguleringsplanen for rv. 70 Vikansvingen-kontrollplassen.
— Statens vegvesen jobber kontinuerlig med å utvikle nettbaserte selvbetjeningsløsninger for brukere av tjenester knyttet til landets trafikkstasjoner.
— For å slippe å betale forsikring for kjøretøy som har gått tapt i brannen på Sola, kan bileierne nå avregistrere disse uten å melde skiltene tapt til politiet først.
— I 2019 har det skjedd store endringer i bompengesystemer i og rundt Oslo, med nye bommer og endret takstsystem, samtidig var valgkampen sterkt preget av motstand mot bompenger– til tross for dette er folk i og rundt Oslo mer positive til bompenger enn i fjor. Dette viser holdningsundersøkelsen for bompengesystemet i Oslo og Akershus for 2019.
— Statens vegvesen har bestemt at deler av fjellskjæringen nord og sør for rasstedet ved E18 Bommestad i Larvik skal fjernes. Omfanget av sprengningsarbeidet og hvor mye av fjellpartiet som må sprenges ned, vil kontinuerlig bli vurdert i takt med hva som avdekkes etter hver sprenging.