Kontraktar i Fellesprosjektet Arna-Stanghelle
Prosjektet skal til lyse ut sju førebuande entreprisar og sju hovudentreprisar.
I tillegg til desse kjem to rådgevingskontraktar; den eine vart inngått i 2021 og er avslutta og den andre, Rådgivar 2, er i prosess.
I tabellen under ligg ei oversikt over alle førebuande kontraktar og hovudentreprisane.
Hovudentreprisane vert utlyst når dei førebuande entreprisane er ferdige.
Oversikt over førebuande kontraktar
| Kontrakt | Entreprise-form | Omfang | Antatt verdi (mill NOK) | Status |
|
Rådgivar 2 Prosjektering, rådgjeving og oppfølging av veg og jernbane under bygging |
Ramme- NS8401 og NS8402 |
Prosjektering, rådgieving og oppfølging i byggetida, samt utarbeiding av prosjekteringsføresetnader for heile prosjektet. Kontrakten omfattar og utarbeiding av konkurransegrunnlag for hovudentreprisar, som omfattar total-, utførings- og samspelsentreprisar |
>2000 |
I tilbods- Kontrakts- |
|
E01 Anleggstunnelar, fjellsjakter, riggområde, midlertidige kryss |
Utførelses-entreprise NS8405 |
Alt arbeid knytt til etablering av tilkomst-ventilasjonstunnelar og transporttunnelar (tverrslag) på Langhelleneset, Gamle Fossen og Romslo, inklusiv sjakter for deponering av masser i Sørfjorden, samt etablering av riggområder og tilhøyrande berg- og skredsikring. Kontrakten inkluderer og etablering av rundkjøyringar på dagens E16 ved Romslo (2 stk), Trengereid, Rødberg, Langhelleneset, Fossneset, og Dalehagen. |
800-1200 |
Utlyst Anleggs- |
|
E02 Eksisterande jernbanetunnelar |
Utførelses-entreprise NS8406 |
Reinsk, sikring med boltar og sprøytebetong i tre eksisterande jernbanetunnelar - Store Fossmark, Hananipa og Romslo II - som skal verte kryssa ved etablering av ny veg og jernbanetrasé i samband med bygging av Fellesprosjektet. |
< 30 |
Utlyst 16.09.2025. Frist Anleggs- |
|
E03 Berg- og skredsikring av anleggsområda på Stanghelle, Helle og Vaksdal |
Utførelses-entreprise NS8406 |
Fjerning av vegetasjon og vegetasjonsdekke, rensk, sikring med boltar og nettmontering av sognemur og steinspranggjerde. | < 30 |
Kontrakt inngått med Nordisk Fjell- Anleggs- |
|
E05 Dalehagen, tilrettelegging deponi |
Utførelses-entreprise NS8406 |
Førebuande arbeid i form av tilrettelegging for deponi på Dalehagen. Kontrakten omfattar fjerning av vegetasjon og vegetasjonsdekke, matjord og eventuelle løsmassar, samt transport av massar og etablering av nye dyrkingsareal på Geitabakken. |
< 15 |
Utlysing Q4 2025. Anleggs-gjennomføring. 2026. |
|
E06 Espeland nord |
Utførelses-entreprise NS8406 |
Etablering av riggområde og tunnelpåhogg på Espeland i Arnadalen. Sikring over og etablering av tunnelpåhogg for fremtidig E16 mellom Arna og Trengereid og riggområdefor hovuddentreprisene i Arna. |
<50 |
Utlysing 2027. Anleggs-gjennomføring 2028 - 2029. |
|
E07 Furnestreet, kontroll og vektplass |
Utførelses-entreprise NS8406 |
Etablering av ny kontroll- og vektstasjon langs E16, ca. 12 km nordaust for Stanghelle, prosjektering og etablering av ny trafikktilsynsbygning på Furnestreet. Kontrakten omfattar og prosjektering, levering og installasjon av vekt til kontrollstasjonen på Furnestreet og bygging av skredvoll. |
< 50 |
Utlyst Anleggs-gjennomføring 2026 - 2027. |
|
E09 Rivingsarbeid |
Total-entreprise NS8407 |
Rivningsarbeid for innløyste bustader og annea bygningsmasse. Kontrakten gjeld for hele strekninga mellom Arna og Stanghelle. |
< 50 | Utlysing Januar 2027. |
Oversikt over hovudentreprisar
| Kontrakt |
Entreprise- |
Omfang | Antatt verdi (mill NOK) |
Status |
| K01 Tunnelar Arna-Trengereid |
Utførelses- NS8405 |
Driving av veg- jernbanetunnelar mellom Arna og Trengereid, inkludert etterarbeid, klar for tekniske entreprisar | 4500- 6000 |
Utlysning: Anleggs- |
| K02 Arnadalen |
Total-entreprise NS8407 |
Etablering av nytt kryss for E16. Grunnarbeid og bru over Arnadalen, klar for tekniske entreprisar |
>500 |
Utlysning 2030. Anleggs- |
| K03 Tunnelar Trengereid- Vaksdal |
Utførelses- NS8405 |
Driving av veg og jernbanetunnelar mellom Trenrgereid og Vaksdal, inkludert etterarbeid, klar for tekniske entreprisar. Grunnarbeid kryssløysing for E16 på Trengereid |
4500- |
Utlysing 2028. Anleggs- |
| K05 Tunnelar Vaksdal-Stanghelle/Helle |
Utførelses-entreprise NS8405 |
Driving av veg og jernbanetunnelar mellom Vaksdal og Stanghelle / Helle, inkludert etterarbeid, klar for tekniske entreprisar. Bru og stasjon på Vaksdal, dagsoner veg Tolåsen og Helle for E16. | 4500-6000 |
Utlysing 2029. Anleggs-gjennomføring |
| K06 Stanghelle |
Totalentreprise NS8407 |
Etablering av ny stasjon på Stanghelle, samt tunnelportal og bru over Dalevågen, klar for tekniske entreprisar. |
>1000 |
Utlysning 2029. Anleggs- |
| K07 Jernbaneteknikk |
Utførelses-entreprise NS 8405 |
Etablering av spor og køyreleidning i dobbeltspora jernbanetunnel mellom Arna og Stanghelle |
>1000 |
Utlysing 2034. Anleggs-gjennomføring |
| K08 Elektro/tele |
Total-entreprise med NS8704 |
Etablering av elektro høgpent, lavspent, SRO (Styring, regulering og overvåking) og teleanlegg for både veg og jernbane mellom Arna og Stanghelle/Helle. |
>3000 |
Utlysing 2029. Anleggs-gjennomføring |
Relevante presentasjonar
Vi tilrår interesserte aktørar å sjå gjennom presentasjonane
Massehandtering
I Fellesprosjektet Arna-Stanghelle (FAS) skal det drivast nesten 80 km tunnel, som gjør prosjektet til Noregs største tunnelprosjekt. Samarbeidet mellom Statens vegvesen og Bane NOR om å etablere eit felles tunnelsystem for både veg og bane gir kostnadsreduksjon på 4,8 mrd samanlikna med å bygge veg og bane kvar for seg på strekninga.
FAS har eit ambisiøst prosjektmål om å kutte 55% av klimagassutsleppa, samanlikna med budsjett basert på mengder frå reguleringsplan. Ei sentral utfordring i prosjektet har heile tida vore handteringa av dei enorme overskotsmassane. Prosjektet har metodisk jobba og søkt å finna samfunnsnyttig bruk av overskotsmassane. Sjølv om det har vore dialog om massemottak både lokalt, nasjonalt og internasjonalt, har ein ikkje lukkast i å finne samfunnsnyttig bruk innanfor akseptvilkåra. Samarbeidet mellom Statens vegvesen og Bane NOR har allereie redusert overskotsmassane betydeleg, men prosjektet vil framleis søkje å redusere mengde overskotsmasser i det vidare arbeidet.
Sjødeponi er hovudløysninga for handtering av overskotsmassar, og løysninga er godkjent av Statsforvaltaren i Vestland. Massane vert deponert direkte i fjorden gjennom eit såkalla lukka nedføringssystem, som løyser mykje av miljøutfordringane knytt til finstoff, plast og nitrogen. Tidlegare skulle deponeringa skje med hjelp av midlertidige kaianlegg, men dette er no optimalisert til sjaktløysning. Massehandteringa vil då hovudsakleg skje inne i fjellhaller, slik at ein og har løyst utfordringar knytt til støy og støv til luft og nærmiljø.
Dei ulike fasane i prosjektet
Gjennomføringa av prosjektet kan grovt delast inn i tre fasar:
1. fase er den forberedande, som vil ta ca. 2 år.
2. fase vil ta ca. 5,5 år og gjelder gjennomføring av grunnentreprisar, med driving av tunnelar og klargjering av dagsoner for veg og bane til tekniske entreprisar.
3. og siste fase gjelder gjennomføring av dei tekniske entreprisane, testing og ferdigstilling, som vil ta ca. 3,5 år.
Kontraktsinndeling
FAS kan summera opp sin strategi i kontraktsflagget, som viser inndelinga av kontraktar. Horisontalt ser ein den geografiske inndelinga, mens den faglege inndelinga vises vertikalt.
Førebuande entreprisar
Alle førebuande entreprisar er utføringsentreprisar, med unntak av riveentreprisen der prosjektet har valt totalentreprise. FAS har rådgjevingskontrakt med Cowi, som prosjekterer alle dei førebuande entreprisane.
Hovudentreprisar
For alle hovudentreprisar har FAS valt å knytte til seg ein rådgjevar i den såkalla «Rådgjevar 2-kontrakten». Dette er ein stor rammeavtale med ein leverandør som inneber utarbeiding av konkurransegrunnlag for alle hovudentreprisar og arbeidsgrunnlag for de som skal vere utføringsentreprisar.
Først ut blant hovudentreprisane er K03, som gjeld driving av både veg- og banetunnel mellom Trengereid og Vaksdal. Sekvensielt vil K05 og K01 lysast ut. K06 og K02 er begge totalentreprisar. Vidare vil jernbaneteknikk gjennomførast i ein stor utføringsentreprise, og det er planlagt med ein stor elektro/telekontrakt for både veg og bane på heile strekket. Denne kontrakten valt for å redusere utfordringar med tunneltryggleikgodkjenning av både veg og bane.
Bærekraft, klima og miljø
FAS vil søke å stille dei nye klima- og miljøkriteria i tråd med dei nye reglane, men vil kartlegge dette spesifikt for kvar kontrakt. Det vil alltid vurderast kva som gir størst klima- og miljøeffekt, og nokon gonger vil prosjektet heller nytta krav i kravspesifikasjonen. Dette vil berre gjerast der dette beviseleg har større effekt.
Ved bruk av unntaksregel vil FAS stille tydelege krav og nytta ulike insentiv i kontraktane for å oppnå både minimumseffekt og stimulere til større positive klima- og miljøeffektar. Når det gjeld rådgjevingskontrakter har FAS vedteke å nytta unntaksregel då denne type anskaffing ikkje er ein av dei store drivarane på miljøbelastning.
Tidlegare dialog med marknaden
Prosjektet har gjennomført to store marknadsdialoger, ein vinteren 2019 og ein vinteren 2021/2022. Det blei det gjennomført ein-til ein samtaler med bransjen ved begge høve.
Innspela frå marknadsdialogene har vore medverkande til utforminga av kontraktsstrategien.