Prosjektet vil gi raskare og tryggare veg- og jernbane mellom Arna og Stanghelle. Reguleringsplanen er godkjent, og planlagt byggestart er 2024.
Statens vegvesen og Bane NOR har gjennom Fellesprosjektet Arna–Stanghelle utarbeida ei ei ny løysing for veg og bane som er tryggare, raskare og meir føreseieleg. Reguleringsplanen blei godkjent av Kommunal- og distriktsdepartementet våren 2022, og prosjektet er i gang med førebuande arbeid mot byggestart.
Arna-Stanghelle-Voss er ein viktig del av hovudkorridoren for transport mellom Bergen og Oslo, både på veg og på jernbane. I dag er veg- og jernbanestrekninga prega av låg standard, tunnelar med stort behov for vedlikehald og oppgraderingar, og skredutsette område. Det gir ein lite effektiv og føreseieleg reiseveg for trafikantar og næringsliv og store kostandar for samfunnet. I tillegg er det mange trafikkulukker. Hovudproblemet er særleg dei mange alvorlege møteulukkene.
Ein ny E16 og Vossebanen Arna-Stanghelle vil gi auka trafikktryggleik, føreseieleg transport, auka kapasitet for gods på bane og redusert reisetid.
Statleg reguleringsplan blei godkjent av Kommunal- og distriktsdepartementet 01.04.2022
Med prioritering av prosjektet i Nasjonal Transportplan (NTP) 2022-33 og nødvendige løyvingar, er det mogleg med byggestart i 2024.
Under kan du sjå korleis veg og bane vil sjå ut med ny løysning.
Norges største tunnelprosjekt er eit fellesprosjekt mellom Statens vegvesen og Bane NOR.
Vi skal nå bygge både ny veg og dobbeltsporet jernbane mellom Arna og Stanghelle. Dette betyr at vi nå skal bygge Norges største tunnelprosjekt med til saman nesten 80 kilometer veg- og jernbanetunnelar.
Video: Statensvegvesen/Red Ant. Kart som viser oversikt over korleis E16 Vossebanen og Arna-Stanghelle vil sjå ut med ny planlagt løysning. Logo til Bane Nor og Statens vegvesen Foto: Bane Nor/Statens vegvesen