1. Utgreiing
  2. Val av alternativ
  3. Reguleringsplan
  4. Bygging blir førebudd
  5. Byggefase
  6. Opna
Bilde av tunnel
Foto: Silje Drevdal

Kvar?

Fylke:
Vestland

Kommunar:

Aurland, Lærdal

Kva?

Lærdalstunnelen er 24,5 km lang, og vart opna i november 2000. Tunnelen er den lengste vegtunnelen i verda, og han skal no oppgraderast for å oppfylle dagens tryggingskrav.

Kvifor?

Sidan 2015 har Statens vegvesen oppgradert riksvegtunnelar i heile landet. Det skal gi betre branntryggleik, styringssystem og andre tryggingstiltak. Lærdalstunnelen har passert 25 år og er moden for oppgradering.

Kart

Kart over Lærdalstunnelen.
Kart over Lærdalstunnelen. Illustrasjon: Statens vegvesen

Sidan 2015 har Statens vegvesen arbeidd med oppgradering av 200 riksvegtunnelar i heile landet. Målet er å innfri krava i tunneltryggleiksforskrifta. 

Statens vegvesen lyste ut arbeidet med å oppgradere verdas lengste vegtunnel i oktober 2025. Fire sekskap har forespurt å vera med på konkurransen. 

 

Oppgradering av E16 Lærdalstunnelen startar sommaren 2026. 

Tunnelen er planlagt nattestengd medan arbeidet pågår, med gjennomkøyring med buss til gitte tider for å sikre transport av folk mellom dei to kommunane. Uttrykkingskøyretøy og legevakt får eigne ordningar for å sleppe igjennom.

På grunn av store spenningar i berget, vil arbeidet med tunnelen bli særleg krevjande. Når dei tyngste arbeida med sprenging og sikring er utførd, vil det vere mogleg å sleppe noko meir trafikk gjennom tunnelen sjølv om det pågår arbeid på natt.

Arbeidene vil pågå frem til 2030/31.

  • Tre entreprenørar med i konkurransen
    — AF Gruppen, OneCO Infra og arbeidsfellesskapet Skanska og Vassbakk & Stol er med i konkurransen om å oppgradere E16 Lærdalstunnelen.
  • Lyser ut verdas lengste tunneloppgradering
    — Statens vegvesen lyser ut arbeidet med å oppgradere verdas lengste vegtunnel, Lærdalstunnelen på 24,5 km. Første frist for entreprenørar er 17. november.
  • Kolonneplass i Aurland på høyring
    — Kolonneoppstillingsplass langs E16 i Aurland er ute på høyring med frist 12. april. Dette er ein del av førebuinga til oppgradering av Lærdalstunnelen.
Sjå alle aktueltsaker
Lengde:
24,5 km
Oppstart:
Hausten 2026
Antatt opna:
2031

Meir om prosjektet

Lærdalstunnelen er verdas lengste vegtunnel med ei lengde på 24509 meter. Tunnelen stod ferdig i 2000 og inngår i TEN-T vegnettet. Den gjennomsnittlege døgntrafikken for tunnelen er ca. 2100 kjøretøy, med ein tungtrafikkandel på 26 %. 

Arbeida i tunnelen omfattar mellom anna:

  • Bygging av nye tekniske bygg i tunnel – 28 stk. i alt
  • Sprenging og sikring av bergromma for desse bygga
  • Etablering av havarilommer ved alle tekniske bygg
  • Utviding av snunisjer i tunnelen
  • Naudskåp med telefon og brannslokkarar for kvar 250 meter
  • Kameraovervakning
  • DAB-radio med moglegheit for innsnakk
  • Nye bommar og skilt
  • Ny belysning og naudlys
  • Naudnett
  • Ny og forbetra ventilasjon i tunnelløpet
  • Nye avtrekksvifter for utlufting til Tynjadalen
  • Rensebasseng for vaskevatn og utskilling av giftig og brannfarleg væskeI

I Lærdal kommune er reguleringsplan for masselagring godkjend, og ein jobbar med reguleringsplan på Aurland-sida. Det er ei målsetting at massane skal kunne brukast og forvaltast av kommunane i åra framover.

Utlysning av oppgraderingsjobben gjekk ut hausten 2025, og arbeidet har planlagt oppstart hausten 2026.

Kontaktar

Susanne Svardal

Prosjektleiar E16 Lærdalstunnelen
Telefon:
95191861
E-post: