1. Utredes
  2. Alternativ velges
  3. Reguleringsplan
  4. Bygging forberedes
  5. Bygges
  6. Åpnet
Foto: Multiconsult/Statens vegvesen

Hvor?

Fylker:
Rogaland

Kommuner:

Suldal

Hva?

Det skal byggjast tunnel på omtrent tre kilometer som skal forbi Rødsliane og dei mest rasutsette områda. På Lovraeidet skal det byggjast eit kryssområde og eit kollektivknutepunkt. Målet er å sikre vegen mot skred, betre trafikksikkerheita og gi tryggare samband mellom bygdene.

Hvorfor?

Riksveg 13 frå Lovraeidet mot Sand i Suldal kommune er ein svært rasutsett strekning med vanskeleg topografi (svært utfordrande terreng å bygge på) med store ur- og rasområder. Vegstandarden er dårleg, vegen er smal utan gul midtstripe og krappe svingar.

Kart

Rv. 13 Lovraeidet–Rødsliane © NVDB, Geovekst, kommunene og Open Street Map contributors (utenfor Norge)

Oppstart av arbeid med reguleringsplan med konsekvensutgreiing for skredsikring av rv. 13 Lovraeidet–Rødsliane i Suldal kommune. Framlegg til planprogram er på offentleg høyring med frist til 27. november.

Detaljregulering for rassikring på rv. 13 Lovraeidet–Rødsliane lagt ut til høyring.
Statens vegvesen og Suldal kommune legg fram forslag til reguleringsplan med konsekvensutgreiing for rassikring mellom Lovraeidet og Rødsliane. Planen er til offentleg ettersyn frå 30. juni til 1. september 2016.

Kommunestyret i Suldal vedtok detaljreguleringsplanen for rassikring av rv. 13 på strekninga Ersdal–Lovraeidet i møte 31. januar 2017. Planen omfattar tunnel gjennom det meste av planområdet, ny trafikkløysing i Lovraeidet og utfylling for utvida næringsområde i Lovrafjorden. 

Statens vegvesen har innstilt arbeidsfellesskapet JV Leonhard Nilsen & Sønner AS og Risa AS til å gjennomføre skredsikring og tunnelbygging på riksvei 13.

Statens vegvesen har signert kontrakt med arbeidsfellesskapet Leonhard Nilsen & Sønner AS og Risa AS om bygging av tunnel og skredsikring på riksveg 13.

Skredsikringsprosjektet skal lede trafikken forbi de mest skredutsatte områdene ved Rødsliane, og vil gi tryggere og mer forutsigbare kjøreforhold på en viktig transportåre gjennom Ryfylke.   

Oppstart og framdrift 

Anleggsarbeidene vil starte i løpet av vinteren 2025, og prosjektet har en forventet byggetid på rundt tre år. Målet er ferdigstillelse i slutten av 2029. 
 
- Nå starter bygging av tunnel og skredsikring på strekningen fra Lovraeidet til Rødsliane i Suldal. Det vil gi bedre trafikksikkerhet og framkommelighet for både fastboende og næringslivet på riksveg 13 gjennom Ryfylke, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård. 
 
- Anleggsarbeidene vil by på utfordringer undervegs der påhuggsområdet ved Lovrafjorden er nok den mest utfordrende anleggsteknisk, sier prosjektleder Geir Strømstad i Statens vegvesen. 

Arbeidet utføres av arbeidsfellesskapet JV RISA-LNS, og omfatter fjellsikring fra lift og tau, samt montering av sikringsgjerde. Tiltaket er en del av fase 1 i skredsikringsprosjektet Rv. 13 Lovraeidet-Rødsliane, og har som mål å bedre sikkerheten for trafikanter og utførende entreprenør JV RISA-LNS langs strekningen.

Stenging av veg og manuell dirigering

I anleggsperioden vil det bli manuell dirigering av trafikken, med mulighet for stengning av vegen i inntil to timer av gangen. Det vil bli lagt til rette for at ferje- og busstrafikk påvirkes i minst mulig grad.

Arbeid frem til årsskiftet

Arbeidet vil pågå fra 27. oktober 2025 og frem til årsskiftet. Statens vegvesen oppfordrer alle trafikanter til å vise hensyn, og til å følge skilting og anvisninger på stedet for å ivareta sikkerheten for både arbeidere og medtrafikanter.

Se alle aktueltsaker
Lengde:
4,5 km
Nasjonal transportplan:
Omtalt i NTP 2022–2033
Totalkostnad:
900 millionar kroner ekskl. mva.

Mer om prosjektet

Riksveg 13 frå Lovraeidet mot Sand i Suldal kommune er ei svært skredutsett strekning med krevjande topografi og låg vegstandard. Vegen er smal, har krappe svingar og manglar gul midtstripe. Målet med prosjektet er å sikre strekninga mot skred og betre trafikksikkerheita for alle trafikantar.

Det skal byggjast ein tunnel på om lag tre kilometer forbi dei mest rasutsette områda ved Rødsliane. På Lovraeidet skal det etablerast eit nytt kryssområde og eit kollektivknutepunkt for passerande bussar. Skredsikringa vil gi tryggare og meir føreseielege reisevilkår for både lokalbefolkning og tilreisande, og styrkje sambandet mellom bygdene i Suldal og resten av regionen.

Strekninga har status som nasjonal turistveg, og prosjektet vil bidra til å ivareta denne statusen gjennom betre framkome og tryggleik. Statens vegvesen har utarbeidd reguleringsplan for alternativ trasé, som blei godkjent i 2017 og revidert i 2023.

Konkurransen om oppdraget blei lyst ut 7. november 2024. Etter prekvalifisering blei fem entreprenørar invitert til å levere tilbod. Etter ei grundig evaluering er arbeidsfellesskapet JV Leonhard Nilsen & Sønner AS og Risa AS (LNS) innstilt til å gjennomføre skredsikring og tunnelbygging. Kontrakten er ein totalentreprise med forhandling og har ein verdi på om lag 900 millionar kroner ekskl. mva.

Statens vegvesen signerte kontrakten 10. oktober 2025. Skredsikringsarbeidet startet 27. oktober 2025.

Prosjektkontor

Besøksadresse:

Svanholmen 7, Sandnes

Kontakter

Geir Strømstad

Prosjektleder
Telefon:
488 99 798
E-post:

Bengt Hangeland

Byggeleder
Telefon:
91 00 64 64
E-post:

Kathrine Hausken Kase

Kommunikasjonsrådgiver
Telefon:
E-post: