— I henhold til plan- og bygningslovens § 12-8 kunngjøres det at Statens vegvesen vil starte arbeidet med reguleringsplan med konsekvensutredning for oppgradering av rv. 23 på strekningen Verpen–Vassum. Forslag til planprogram legges ut til offentlig ettersyn i samsvar med plan- og bygningslovens § 12-9.
— Statens vegvesen har etter avtale og i samarbeid med Hammerfest kommune og med hjemmel i plan- og bygningslovens §§ 12-8 og 3-7 satt i gang arbeid med å regulere ny omkjøringsveg på strekningene Saragammen–Jansvannet og Jansvannet–Fuglenes.
— I dag tok statsminister Jens Stoltenberg og samferdselsminister Marit Arnstad turen til Værnes for å presentere regjeringens innstilling til KVU Trondheim - Steinkjer.
— Formannskapet i Ås kommune sa onsdag kveld ja til Statens vegvesens plan for ny E18, og dermed kan saken gå videre til kommunestyret for endelig vedtak. Neste utfordring for E18-prosjektet er fylkesmannens innsigelser om jordvern i nabokommunen Ski.
— Med hjemmel i § 12-8 i plan- og bygningsloven vil Statens vegvesen i samarbeid med Molde kommune starte detaljregulering med konsekvensutredning (KU).
— Siden 1500-tallet har det vært sagbruk i Farriselva, og etter århundrer med tømmerfløting er det mye synketømmer sør i Farrisvannet. Da fløtingen i vassdraget opphørte i 1957 var det et godt utbygd fløtingsvassdrag som på det meste håndterte om lag en million stokker i året.