Klart for første av 639 turer
— Om kort tid går første last med betongvegger til E16-tunnelen på Bukkesteinshøgda i Bærum.
— Om kort tid går første last med betongvegger til E16-tunnelen på Bukkesteinshøgda i Bærum.
— Det nærmer seg siste støp på nordgående løp av Isielva bruer. Når begge løp er ferdig, reiser et flott byggverk seg i 22.000 tonn betong, stål og asfalt.
— Hovedfunnet i en ny rapport fra Norsk institutt for bioøkonomi (NIBIO) er at nitrogenrenseanlegget i Nordlandsdalen kan gi en rensegrad på hele 82 prosent.
— Innkledningen av Bukkesteinshøgdtunnelen på E16 Bjørum-Skaret er i full gang - og skjer elektrisk. Slik foregår det.
— Nå foreligger de første resultatene fra en studie av forekomsten av mikroplast i slam og vann fra veianlegget på E16 Bjørum-Skaret.
— Vi bygger ny to-veis motorveibru ved Isi, og i perioder må vi stenge Skuitunnelen. Det blir skiltet omkjøring via Ringeriksveien.
— Gjennomslaget på nordgående løp i den 800 meter lange Bukkesteinshøgda-tunnelen i prosjektet E16 Bjørum–Skaret ble markert torsdag med kake og jubel.
— Sju automatiske målestasjoner i elver og bekker langs veganlegget i tillegg til en rekke andre målepunkter.
— På E16 Sandvika-Skaret utføres nå nybrottsarbeid for å redusere utslipp av nitrogen fra veianlegg med det første biofilteret av sitt slag.
— På Sollihøgda er det full anleggsaktivitet – både synlig i dagen, men også inne i berget. Vi bygger nemlig to lange tunneler!