Stille tyvstart på «Oslofjord 2»
— Nå er arbeidet med første delprosjekt på Oslofjordforbindelsen 2 i gang, 3,3 km gang/sykkelvei langs Osloveien.
— Nå er arbeidet med første delprosjekt på Oslofjordforbindelsen 2 i gang, 3,3 km gang/sykkelvei langs Osloveien.
— Prosjekteringsgrunnlag som er utarbeidet i tidligere planfaser for E134 Oslofjordforbindelsen er nå lagt ut på prosjektsiden.
— Kontrakten for å bygge 3,3 kilometer med gang og sykkelvei langs Osloveien er nå lyst ut. Kontrakten er en del av andre byggetrinn av Oslofjordforbindelsen.
— Det har vært en annerledes vår for alle. For E134 Oslofjordforbindelsen har det også vært en hektisk vår med blant annet bompengegrunnlaget. Her kommer en kort status fra oss på prosjektet, før vi pakker sekken, setter på solhatten og tar ferie.
— Planleggingen av prosjektene E18 Retvet-Vinterbro og E134 Oslofjordforbindelsen er nå kommet så langt at vi rigger oss til på Nygårdskrysset.
— Filmen Skjelvet lover scener du aldri har sett før. Postgirobygget kollapser foran øyne på kinopublikumet. Filmskaperne gjør et poeng av at dette ikke er science fiction. I forhåndsomtalen har vi fått høre at Oslo ble rammet av et jordskjelv i 1904, og seismologer mener at det vil skje i igjen, før eller siden, med større eller mindre styrke. Hva skjer da med infrastrukturen i et tett befolket område?
— I går ble det klart: Samferdselsdepartementet går inn for å bygge et løp nr. 2 under Oslofjorden.
— De 61 parkeringsplassene, lokalisert ved Frogn videregående skole, er klare til å tas i bruk. I tilknytning til innfartsparkeringen er det også etablert en ny busslomme i retning Drøbak.
— Bru over nordre Håøya gir kortest reisetid, er samfunnsøkonomisk lønnsom og gir redusert risiko og sårbarhet sammenlignet med tunnel.
— Med bakgrunn i høringsuttalelsene er det foretatt mindre endringer i planene for ny gang- og sykkelveg langs Osloveien. Ny høringsfrist settes til 25. september.