— Om lag 200 personar var møtt fram til storfeiringa i Lærdal laurdag 30.august. Det starta med høgtideleg markering av ny E16-strekning, vidare til vandring på historisk veg med opning av fire restaurerte bruer og til slutt feiring av to jubileum – Grunnlova og Statens vegvesen.
— Ved Langnesbrua, samt ved Hålogaland kraft, skal det i forbindelse med Harstadpakken etableres nye gang- og sykkelvegtilknytninger mellom boligområder og fremtidig hovednett for syklende og gående langs rv. 83.
— Utbyggingen av E16 mellom Fønhus og Dølveseter har nå kommet så langt at trafikk settes på ny veg og får en skiltet hastighet på 80 kilometer i timen. Strekningen mellom Dølveseter og Bagn vil være helt ferdig før jul.
— I forbindelse med Harstadpakken skal det etableres en ny trafikkløsning på Seljestad. Hensikten er å bedre fremkommeligheten på vegene, samtidig som det legges til rette for et sammenhengende system for myke trafikanter med trygge og attraktive krysningspunkter.
— For å gjøre det tryggere for gående og syklende langs fylkesveg 6 skal det i forbindelse med Harstadpakken bygges fortau langs store deler av strekningen.
— Statens vegvesen har lagt forslag til reguleringsplan for rv. 4 Roa - Gran grense ut på offentlig ettersyn/høring. Høringsfristen er 1. september. I forbindelse med høringsperioden inviteres det til åpent møte i Lunner rådhus onsdag 20. august.
— Planene om undergang på Rensvik ble enstemmig vedtatt av Plan- og bygningsrådet i Kristiansund. Prosjektet skal gi trygg kryssing av rv. 70 for myke trafikanter.