- Svært viktig for Nord-Norge
— Regjeringen går inn for utbygging og finansiering av E6 Helgeland nord.
Nyheiter, pressemeldingar og kronikkar frå Statens vegvesen.
— Regjeringen går inn for utbygging og finansiering av E6 Helgeland nord.
— Regjeringen går inn for utbygging og finansiering av E6 Helgeland nord.
— I dag presenterte Statens vegvesen sin konsekvensutredning for E18/E39 Gartnerløkka-Meieriet for byutviklingsstyret i Kristiansand kommune.
— Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen kom med lovnader om 120 millioner flere statlige kroner utbygging av E16 Bagn-Bjørgo da han besøkte Statens vegvesen sitt anleggskontor i Bagn i går. Dette for å sikre mest mulig kontinuerlig utbygging av E16 Fønhus-Bjørgo.
— Det er nå enighet om trasevalg på E16 mellom Fagernes nord og Hande. Kommunedelplanen ble vedtatt i kommunestyret i Vestre Slidre kommune 20. februar to måneder etter Nord Aurdal.
— Prosjekt E6 Helgeland øker gradvis bemanningen og erverver grunn, for å være klar til bygging dersom det politiske klarsignalet kommer.
— Prosjekt E6 Helgeland øker gradvis bemanningen og erverver grunn, for å være klar til bygging dersom det politiske klarsignalet kommer.
— Ved tilbudsåpning 7. februar var det kommet inn tre tilbud på to nye bruer på strekningen forbi Halsebakken, E8 Skibotndalen.
— Statens vegvesen kunngjør oppstart av reguleringsplanarbeid for ny E39 Stormyra-Vinjeøra i Hemne kommune.
— I forslaget til ny reguleringsplan for fv. 6 Hagebyveien legges det til rette for at det skal kunne lages fortau langs store deler av vegen.