Illustrasjonar
Ny E39 Ådland-Svegatjørn er ein 55 km lang strekning som skal redusera reisetida mellom Bergen og Stavanger med opptil ein time. Sjå forklaring til bilda.
Illustrasjonar langs traseen
-
Bilde 1 av 9: Brua over Bjørnafjorden blir på om lag 5,5 km og er planlagt som ein kombinasjon av sideforankra flytebru og skråkabelbru. Brua går frå Kaldafoss nord på Reksteren i Tysnes kommune til Gulholmane sør for Røtinga i Bjørnafjorden kommune der vegen fortset i ein 7,7 km lang tunnel. Brua vert Noregs lengste bru, og verdas lengste flytebru. Store skip passerer i sør, medan hurtigbåt passerer under nordre del av brua. Illustrasjon: Statens vegvesen/COWI -
Bilde 2 av 9: Bru over Langenuen er planlagt som ei hengjebru med hovudspenn på ca 1,2 km og ei samla lenge på ca. 1,7 km. Brutårna blir om lag 200 meter høge og vil stå sør for Jektevik i Stord kommune og på Grovaneset nord for Hodnanes i Tysnes. Brua blir Noregs tredje lengste bru, og liknar på Hardangerbrua. Illustrasjonen viser alternativ C3 nordover på Tysnes. Illustrasjon: Statens vegvesen/COWI -
Bilde 3 av 9: Illustrasjon av ny E39 frå Ådlandsvatnet på Stord og nordover. Ved Ådland er den nye firefeltsvegen kopla på eksisterande tofeltsveg vidare sørover. Langenuen og Huglo ser ein oppe til høgre i bildet. Illustrasjon: Statens vegvesen/COWI -
Bilde 4 av 9: Ny E39 i Bjørnafjorden kommune vil bestå av ei dagsone med kryss på Kolskogen ved Os før vegen går i ein 7,7 km lang tunnel og vidare på bru over Bjørnafjorden. Dagens firefelts motorveg frå Bergen koplast på ny veg her ved Os. Illustrasjon: Statens vegvesen/COWI -
Bilde 5 av 9: Det mest sentrale kysset for Tysnes vil ligge på Søreid. Her vil det bli bygd ny fylkesveg med separat gang/og sykkelveg ned til dagens veg som gir god tilkopling mot eksisterande veg nordover mot Uggdal/Våge og sørover mot Flatråker/Hodnanes. Ved krysset er det regulert kollektivanlegg, parkeringsplassar og plass til andre framtidige tiltak. Illustrasjonen viser alternativ D1 med ein 1,6 km lang tunnel frå Søreid og sørover retning bru over Langenuen. Illustrasjon: Statens vegvesen/COWI -
Bilde 6 av 9: Illustrasjon av ny E39 sør på Tysnes. Nedst i bildet kjem vegen nordfrå ut av den 1,6 km lange tunnelen frå Søreid. Vi ser sørover mot Langenuen bru. Husa på Flatråker og Økland ligg langs eksisterande fylkesveg. Det er jobba mykje med vegen for å unngå vatn, myr og viktige naturverdiar i området. Illustrasjon: Statens vegvesen/COWI -
Bilde 7 av 9: Illustrasjon av ny bru over Ulvenvatnet og toplanskrysset på Kolskogen ved Os. Dagens E39 er lagt om like nord for Mobergsbrua og kopla til toplanskrysset. Nord for Ulvenvatnet er det planlagt ny fylkesveg mellom toplanskrysset og Ulvenvegen. Ny gangbru bind saman skuleområdet og idrettsanlegga. E39 fortset vidare til Bergen, på firefeltsvegen som vart opna i 2022. Illustrasjon: Statens vegvesen/COWI -
Bilde 8 av 9: Oppe i venstre bildekant ser ein ny bru over Bjørnafjorden. Vegen vekslar vidare sørover mellom tunnelar, veg i dagen og bruer. Til høgre i bilde ser ein krysset på Søreid, som vert hovedkrysset for Tysnes, Våge og Uggdal. Etter krysset fortset E39 til høgre ut av bilde, retning sørover mot bru over Langenuen. Illustrasjon: Statens vegvesen/COWI -
Bilde 9 av 9: Oversiktskart over 55 km ny E39 mellom Stord og Os. Det er planlagt fem kryss, fire større bruer og 5-7 tunnelar. Sør på Tysnes har ein sett på ulike alternativ merka C2, C3, D1 og D2. Statens vegvesen tilrår alternativa C3 og D1. Traseen bygger på vedtatt kommunedelplan med konsekvensutgreiing frå 2019. Illustrasjon: Statens vegvesen. Illustrasjon: Statens vegvesen
Illustrasjonar av Bjørnafjordbrua
-
Bilde 1 av 6: Sørlege del av Bjørnafjordbrua sett mot Rekstern på Tysnes. Her går vegen i skjering før vegen går i god avstand til bygda Gjøvåg. Vegen som svingar seg under brua er ein anleggsveg. Øvst i bildet på motsatt side av Langenuen ser vi Austevoll, med Storebø lengst til høgre i bildekanten. Illustrasjon: Dissing + Weitling / Statens vegvesen -
Bilde 2 av 6: Bjørnafjordbrua sett frå Rekstern mot Os og Bergen. Brua er 5,5 kilometer lang, og verdas lengste flytebru. Seglingshøgda er 45 meter her i sør. Hurtigbåten vil få eiga led på Bjørnafjordensida. Brua vert bygd med fire kjøyrefelt. Til venstre langs brua ser ein gang- og sykkelvegen som knyter Tysnes saman med Bergensområdet for mjuke trafikantar. Illustrasjon: Dissing + Weitling / Statens vegvesen -
Bilde 3 av 6: Bjørnafjordbrua sett fra sjøkanten nord på Rekstern. Vi ser Svarvhelleholmen der brutårnet er plassert. Til venstre for brutårnet er det seglingsled for skip opptil 45 meter. Turistskip vil gå som i dag via Langenuen. Illustrasjon: Dissing + Weitling / Statens vegvesen -
Bilde 4 av 6: Ei utbygging av E39 Ådland-Svegatjørn vil redusere reisetida med ein time. Frå dagens cirka 90 minutter til cirka 30 minutter ein gang i framtida. Prosjektet vil bidra til å redusere reisetida mellom Bergen og Stavanger frå dagens rundt fire timer til under to timer. Det opna for eit betre kollektivtilbud mellom fleire av vestlandsbyane Bergen, Stord, Haugesund og Stavanger. Illustrasjon: Dissing + Weitling / Statens vegvesen -
Bilde 5 av 6: Bildet viser ilandføringa yst på Røtinga i Bjørnafjorden kommune. På Røtinga vil vegen kun ha ei kort dagsone før den går inn i lang tunnel under Søre Øyane heilt fram til Svegatjørn ved Osøyro. Gang- og sykkelvegen er lagt i skogsområdet til venstre i bilde. Illustrasjonen viser korleis ein kan lage ei øy av massar frå tunnel. Reguleringsplanen viser også ei løysing uten denne øya. Illustrasjon: Dissing + Weitling / Statens vegvesen -
Bilde 6 av 6: Her ser vi Bjørnafjordbrua sett fra Røtinga i Bjørnafjorden kommune. Frå brua kjøyrer du inn i ein 7 km lang tunnel som kjem ut ved Svegatjørn, der ny fire felts veg til Bergen opna i 2022. Gang- og sykkelvegen som krysser brua fortsett til høgre i bildet fram til INKA-bygget og inn på Røtingavegen. Tilkomsten til det viktige friluftsområdet på Røtinga vil bli bedre. Grøne areal rundt vegen på bildet vil bli brukt til anleggsområde i byggeperioden, før det kan utviklast til friluftsområde når vegen har opna. Illustrasjon: Dissing + Weitling / Statens vegvesen