Status på arbeider med Farrisbrua

— Farrisbrua begynner nå å reise seg opp fra bakken. Hittil har det meste av arbeidet foregått nede i grunnen, med peler fylt med betong, til de ti fundamentene. Flere av fundamentene er nå støpt ferdig oppå pelene, og søyler opp til selve brua har begynt å skyte i været.

Arbeid i Larvikstunnelen og Martineåsen tunnel

— Vi har laget en nærinformasjon om arbeidene med Larvikstunnelen og Martineåsen tunnel. Den blir distribuert til ca. 3000 husstander i områdene som blir berørt med støy og rystelser fra tunnelarbeidene.

Tårnfundamentet til Farrisbrua skal 80 meter ned til fjell gjennom morenemassene

— Tirsdag 8. juli starter entreprenøren Bilfinger med boring av pilarene til tårnfundamentet for Farrisbrua. Såpass kraftig fundamentering så dypt gjennom morenemasser har ikke vært utført i Europa tidligere. Dette har stilt helt spesielle krav både til prosjekteringen, entreprenørs erfaring og utstyr.

Skanska med laveste tilbud på E18 Bommestad-Sky i Larvik

— Statens vegvesen Region sør hadde tilbudsåpning i Arendal tirsdag 14. januar og det kom inn 4 tilbud om kontrakten på E18-parsellen Bommestad-Sky i Larvik. Laveste tilbud hadde Skanska Norge AS med kr. 1.568.827.236,-.

Farrisbrua skal bygges av Bilfinger

— Onsdag 20. november skrev Statens vegvesen kontrakt med det tyske entreprenørkonsernet Bilfinger om bygging av den nye Farrisbrua i Larvik. Kontrakten er på NOK 718 millioner eks. mva. Byggearbeidene starter opp i januar 2014 og brua skal stå ferdig i 2017.

Synketømmer må fjernes før fundamentering for den nye brua

— Siden 1500-tallet har det vært sagbruk i Farriselva, og etter århundrer med tømmerfløting er det mye synketømmer sør i Farrisvannet. Da fløtingen i vassdraget opphørte i 1957 var det et godt utbygd fløtingsvassdrag som på det meste håndterte om lag en million stokker i året.