Flere tiltak for å bedre trafikksituasjonen
Etter stenging av rv. 22- strekningen Isveien har det vært utfordringer med økt trafikk noen steder.
Det har blitt utfordringer med økt trafikk på kommunale veier i områdene Torvaldslyst og Kalaveien, særlig av tungtrafikk.
Statens vegvesen, Ischasen Anlegg AS og Sarpsborg kommune har derfor samarbeidet om flere tiltak for å bedre situasjonen – blant annet stenging for gjennomkjøring for tungtrafikk i utvalgte områder.
Vi følger utviklingen videre og vurderer behov for ytterligere tiltak.
Statens vegvesen ønsker å takke alle innbyggere for tålmodigheten og for at dere følger skiltingen og den anviste omkjøringsveien. Dette bidrar til trygg ferdsel og bedre trafikkflyt i området.
God sommer og kjør trygt.
Aktuelt for fylke(r):
Østfold