Etter stenging av rv. 22- strekningen Isveien har det vært utfordringer med økt trafikk noen steder.

Det har blitt utfordringer med økt trafikk på kommunale veier i områdene Torvaldslyst og Kalaveien, særlig av tungtrafikk.

Statens vegvesen, Ischasen Anlegg AS og Sarpsborg kommune har derfor samarbeidet om flere tiltak for å bedre situasjonen – blant annet stenging for gjennomkjøring for tungtrafikk i utvalgte områder.

Vi følger utviklingen videre og vurderer behov for ytterligere tiltak.

Statens vegvesen ønsker å takke alle innbyggere for tålmodigheten og for at dere følger skiltingen og den anviste omkjøringsveien. Dette bidrar til trygg ferdsel og bedre trafikkflyt i området.

God sommer og kjør trygt. 

Stenging for gjennomkjøring av tungtrafikk.
Stenging for gjennomkjøring av tungtrafikk. Foto: Statens vegvesen
Aktuelt for fylke(r): Østfold