Du må ha misforstått noe, Ulrik Eriksen
— Ulrik Eriksen retter kraftig kritikk mot Statens vegvesens rolle som byutvikler. Men han bommer med sine påstander.
Nyheter, pressemeldinger og kronikker fra Statens vegvesen.
— Ulrik Eriksen retter kraftig kritikk mot Statens vegvesens rolle som byutvikler. Men han bommer med sine påstander.
— Konkurranse om veibygging er viktig og lønnsomt for samfunnet. Resultatene vil bli enda bedre om Statens vegvesen får nye rammebetingelser og større frihet både innen planlegging og finansiering.
— Elsket og hatet, hyllet og utskjelt. De politiske kampene viser hvor viktig nykommeren byvekstavtalene allerede er for våre storbyområder. Dette er et helt nødvendig nytt redskap og innovasjon for effektiv planlegging av transport, byutvikling og klimaarbeid. Uten dette samspillet på tvers av fagmiljøer og offentlige forvaltningsnivåer kan alternativet fort bli feilinvesteringer og manglene oppfølging av klimamål.
— Statens vegvesen slår ned på dårlige lønnsforhold og holder tilbake 1,5 millioner kroner fra samme entreprenør for et annet brudd på arbeidstidsbestemmelsene.
— Lasse Lehre i Viken Høyre forteller halve historien og knapt nok det om Statens vegvesen og riksveg 4. La meg få lov til å fortelle resten.
— Fylkestingspolitiker Lasse Lehre i Viken Høyre, mener Statens vegvesen er lunkne i arbeidet med riksveg 4. Han får svar på tiltale fra utbyggingsdirektør Kjell Inge Davik i Statens vegvesen.
— Avisredaktør lar seg begeistre av Nye veier AS, vegbygging og vegplaner i Innlandet, og får svar av utbyggingsdirektøren i Statens vegvesen.
— Ønsker vi oss et samfunn der mistenkeliggjøring av hverandre blir et helt legitimt middel for å oppnå oppmerksomhet? spør vegdirektør Ingrid Dahl Hovland.
— Nyere forskning viser at fastlandsforbindelser har mye å si for hvor folk vil bo og jobbe. Det blir kortere vei inn til byene, men også ut til områdene rundt - inkludert øyene.
— Jeg håper du svarer nei på spørsmålet.