Artikkelen er fra 2019, og innholdet kan være utdatert.

Tre entreprenørfirmaer har lagt inn bud på prosjektet E134 Mjøndalen-Langebru, midtdeler.

Fra avkjøring Steinberg vest mot Hokksund blir det smal fire felt. (Foto: Kjell Wold)

Det skiller om lag 35 millioner kroner mellom høyeste og laveste bud. Lavest er Martinsen og Duvholt med 139,8 millioner kroner, høyest er Bertelsen og Garpestad med 174,7 millioner kroner.

-Tilbyderne er ikke kontrollert mot kvalifikasjonskriteriene og tilbudssummene er ikke kontrollregnet. Vi legger opp til behandling i tilbudsnemda neste uke, signering av kontrakt før ferien og oppstart rett over ferien, sier prosjektleder Tom Hedalen.

Konkurransegrunnlaget for E134 Mjøndalen-Langebru –midtdelerprosjektet – ble lyst ut 15.04.2019

Prosjektet er et viktig trafikksikkerhetstiltak somligger langs E134 fra Mjøndalen i Nedre Eiker til Langebru ved Hokksund i Øvre Eiker.

E134 krysser under jernbanen rett ved avkjøringen til Steinberg øst. (Foto: Kjell Wold)

Vegen må utvides for å gi plass til midtrekkverk mellom kjørebanene, strekningen på om lag 7,5 kilometer får også vegbelysning. Det skal også gjøres en del tiltak på sideterrenget.

Planlagt byggestart er satt til august 2019 og planlagt ferdigstillelse er sent på høsten 2020. På strekningen Steinberg vest-Langebru skal vegen utvides for å gi plass til forbikjøringsfelt i begge retninger. Strekningen med smal fire felt er på om lag 1,7 kilometer.

Dette er tilbudene som kom inn:

Bertelsen og Garpestad AS: 174,7 millioner kroner

Isachsen Anlegg AS: 155,9 millioner kroner

Martinsen og Duvholt AS: 139,8 millioner kroner

 

 

Midtdelerprosjektet starter ved avkjøringen til Mjøndalen. (Foto: Kjell Wold)
Aktuelt for fylke(r): Agder, Vestfold og Telemark