E39 Byrkjelo–Grodås
Hvor?
- Fylker:
- Vestland, Møre og Romsdal
Kommuner:
Gloppen, Stryn, Volda
Hva?
Ny E39 kan korte inn reisetida mellom Byrkjelo og Hornindal med ca. ein time ned til cirka 25 minutt. Ny veg er planlagt med tunnel under Utvikfjellet, bru over Nordfjorden i Stryn kommune samt veg og tunnel til Grodås. Der koplar ny E39 seg til Kvivsvegen mot Sunnmøre.
Hvorfor?
Vegen mellom Byrkjelo og Grodås blir ferjefri og betydelig kortarere i tid og km. Dette er bra for tungtransporten, og gir stor nytte for trafikantane. Vegen knyter fleire regionar samen, og er ein viktig nasjonal hovudveg. Samfunnsøkonomisk analyse viser at prosjektet har svært høg samfunnsnytte.
Kart
Framdrift
Konseptvalutgreiinga (KVU) kartla behov og avklara aktuelle konsept for transportsystemet mellom Skei og Ålesund.
I 2014 vedtaek regjeringa at Nordfjorden skal kryssast ved Svarstad i Stryn. Dette dannar grunnlag for Statens vegvesen sin vidare planlegging av trasé for E39 mellom Byrkjelo og Grodås.
I 2016 starta Statens vegvesen arbeidet med å planlegge framtidig trasé for E39 mellom Byrkjelo og Grodås.
Planane og val av framtidig trasé vart vedtekne i Stryn kommunestyre 24.9.2019, i Hornindal kommunestyre 26.9.2019 og i Gloppen kommunestyre 28.10.2020.
I Nasjonal transportplan (NTP) som regjeringa legg fram, må prosjektet være nevnt. E39 Byrkjelo-Grodås er ikkje nevnt i gjeldane NTP.
Det må utarbeidast ein reguleringsplan for ein ellere flere strekningar langs E39 Byrkjelo-Grodås.
For at reguleringsplanarbeidet skal starta, må prosjektet være nevnt i Nasjonal transportplan.
Alle statlige prosjekt over én milliarder kroner må gjennomføre ekstern kvalitetssikring KS2.
Stortinget må vedta finansering av prosjektet. Først då kan kontrakta lysast ut.
Det er uvisst når prosjektet kan få byggjestart. Stortinget må først vedta finansering.
Aktuelt
-
E39 Byrkjelo–Grodås klar for neste etappe
— Kommunedelplanen og konsekvensutgreiinga for E39 Byrkjelo–Grodås er vedteken i alle tre kommunane.
-
Kommunedelplan E39 Byrkjelo–Grodås klar for vedtak
— Innspela frå høyring av kommunedelplan E39 Byrkjelo–Grodås er no handsama, og planen går tilbake til kommunane for endeleg vedtak.
-
Gjer tilpasningar for trafikk frå Stryn
— Eit sørvendt kryss ved brufoten på Svarstad og eit fullt kryss i Markane skal sikre god påkopling til nye E39 for riksveg 15 til og frå Stryn.
Planer og dokumenter
Fakta og nøkkeltall
- Finansiering:
- Stat
Mer om prosjektet
Statens vegvesen har i samarbeid med kommunane Gloppen, Stryn og dåværande Hornindal utarbeidd kommunedelplan med konsekvensutgreiing for E39 Byrkjelo–Grodås. Regjeringa vedtok i 2014 at framtidig E39 skal følgje ei indre linje i Nordfjord.
Kommunedelplanen er vedtekne i alle dei tre vertskommunane. Prosjektet er ikkje prioritert i gjeldane Nasjonal transportplan.
Den nye veglinja som er vedteken, skal gå i tunnel under Utvikfjellet, veg i dagen mellom Utvik og Innvik og i tunnel frå Innvik til Frøholm. Så er det over Nordfjorden på ein 1760 m lang hengebru mellom Frøholm og Svarstad. Vidare blir det veg i dagen og tunnel opp til Grodås der E39 koplar seg til Kvivsvegen nordover til Sunnmøre.
Samfunnsøkonomisk analyse viser at prosjektet har svært høg samfunnsnytte, sidan tydeleg innkorting av E39 gir høg nytte per budsjettkrone. Eit første byggesteg Byrkjelo–Svarstad gir også innkorting og stor samfunnsnytte til redusert kostnad.
Du må akseptere informasjonskapsler for markedsføring for å se YouTube-innhold
-
Bilde 1 av 4: Brua sett innover Nordfjorden, mot Loen. Foto: Statens vegvesen/Multiconsult/Arild Solberg -
Bilde 2 av 4: Brua sett frå Svarstad og sørover. Foto: Statens vegvesen/Multiconsult -
Bilde 3 av 4: Brua sett frå fv. 60 ved Frøholm. Foto: Statens vegvesen/Multiconsult -
Bilde 4 av 4: Brua sett frå sørsida av fjorden, mot Faleide. Foto: Statens vegvesen/Multiconsult