1. Utredes
  2. Alternativ velges
  3. Reguleringsplan
  4. På vent
  5. Bygging forberedes
  6. Bygges
  7. Åpnet
Illustrasjon: Statens vegvesen

Hvor?

Fylker:
Møre og Romsdal

Kommuner:

Volda

Hva?

Ny 3,8 km lang tunnel mellom Volda og Furene skal fjerne gjennomgangstrafikk frå Volda sentrum. Ny veg vil auke trafikktryggleiken når hovedvegen går utenom Volda sentrum.

Hvorfor?

I dag går E39 gjennom Volda sentrum på til dels smal veg med krappe svingar. Ny veg vil redusere reisetid, fjerne store ulemper for naboar, auke trafikktryggleiken og skape meir føreseielege for spesielt langdistansetransport. Vegen inngår i langsiktige utbetringa av E39 som bind kysten saman.

Kart

Illustrasjon: Statens vegvesen

Konseptvalutgreiinga (KVU) kartla behov og avklara aktuelle konsept for transportsystemet mellom Skei og Ålesund.

Volda kommunestyre godkjente 18. desember 2014 kommunedelplanen E39 Volda-Furene.

 

Reguleringsplanen for E39 Volda-Furene vart godkjent den 31. mai 2018. Kostnaden for prosjektet var den gang 1142 mill. kroner.

Dette var langt over kostnaden på 900 mill. kroner som låg inne i Nasjonal Transportplan (NTP) for perioden 2018-2029.

Det vart derfor satt i gang eit arbeid med å finne kostnadskutt i prosjektet. Det lykkast ikkje å finne store kostnadskutt innafor rammene av godkjent reguleringsplan, og det blei konkludert med at det var nødvendig å vurdere ei endring av reguleringsplanen.

Planforslaget var utlagt til offentleg ettersyn den 20. juni 2023 med frist for uttale den 18. august 2023. 

Nytt planforslag i Furene blei sendt ut på avgrensa høyring til grunneigarane og offentlege høyringsorgan, før kommunestyret i Volda godkjente den endra områdereguleringsplanen for E39 Volda-Furene 14. desember 2023. Vedtaket vart gjort med 30 mot 2 stemmer.

E39 Volda-Furene er omtalt i Nasjonal transportplan for 2025-2036. 

Alle statlige prosjekt over én milliarder kroner må difor gjennomføre ekstern kvalitetssikring KS2. 

Stortinget må vedta finansering av prosjektet. Først då kan kontrakta lysast ut. 

Det er uvisst når prosjektet kan få byggjestart. Stortinget må først vedta finansering. 

Se alle aktueltsaker
Lengde:
3,8 kilometer
Nasjonal transportplan:
Omtalt i NTP 2025–2036
Totalkostnad:
2,22 milliardar 2023-kroner.

Kontakter

Rolf Arne Hamre

Prosjektleder
Telefon:
909 22 459
E-post:

Gisle Fossen

Grunnervervar
Telefon:
97 11 18 92
E-post: