Tirsdag 29.august kl. 09 åpner Rjukan trafikkstasjon i nye lokaler i Hydroparken 292.

Rjukan trafikkstasjon

Trafikkstasjonen vil ha åpent tirsdager fra 09-14 i oddetallsuker (uke 35, 37 osv.) Åpningstidene skal dekke etterspørselen, og kan bli justert.

- Vi er veldig glade for at vi nå kan åpne Rjukan trafikkstasjon igjen. Vi er spesielt fornøyde med at vi utvider teorirommet fra to til ti plasser. De fleste av våre tjenester kan nå utføres på vegvesen.no, men for de som må møte opp på trafikkstasjonen blir dette et godt tilbud til Rjukans befolkning, sier seksjonsleder Thorstein Trogstad i Statens vegvesen.

Økt kapasitet på teori

Rjukan trafikkstasjon tilbyr oppkjøring, hallkontroll, teoriprøve og fornyelse og innbytte av førerkort og registrering av kjøretøy og skilt. Den nye trafikkstasjonen har større teorirom, og øker antall plasser fra to til ti. Trafikkstasjonen ligger også i gåavstand til Rjukan videregående skole.

Rjukan trafikkstasjon øker kapasiteten på teoriprøve fra to til ti plasser.

Bestill time på vegvesen.no

Hvis du trenger å få utført en tjeneste på trafikkstasjonen, bestiller du time på vegvesen.no.

- Flere er nok ikke klar over at det er enkelt å bestille time hvis de skal fornye eller bytte førerkort, eller registrere kjøretøy og skilt. Bestiller du time slipper du å vente på trafikkstasjonen, understreker seksjonsleder Thorstein Trogstad.

Rjukan trafikkstasjon har vært midlertidig stengt siden 19. september i fjor, og alle tjenester utenom oppkjøring ble flyttet til Notodden.

Aktuelt for fylke(r): Vestfold og Telemark