Artikkelen er fra 2019, og innholdet kan være utdatert.

Det er blitt en forsinkelse i utsendelsen av AutoPASS-ferjekort, som rammer de som har bestilt kort de siste dagene.

– De som har betalt sine forskudd mandag eller senere denne uka og venter å få tilsendt sine kort, vil oppleve en forsinkelse på noen dager. Vi venter at utsendelsen av kort er tilbake til normalen i løpet av kort tid, sier seniorrådgiver Dag Hole i Statens vegvesen.

Bakgrunnen er en svikt i leveranse hos produsenten av AutoPASS-ferjekort. Dette rammer bare utsendelse av nye kort. Brukere som har mottatt kortet vil ikke bli berørt på noen måte.

– Vi arbeider nå sammen med vår leverandør om å løse situasjonen så raskt som mulig. Kunder som har rett på rabatt, vil få denne tilbakebetalt. Vi har oversikt over hvilke kunder dette gjelder, og disse vil bli informert direkte.

Trafikanter som har AutoPASS-brikke eller AutoPASS-ferjekort anbefales å bruke dette som normalt.

– Vi beklager den ulempen dette medfører for våre kunder og brukere, sier Hole.

Mer om AutoPASS på ferje finner du her.

En svikt i leveranse hos produsenten medfører forsinkelse i utsendelsen av AutoPASS-ferjekort. ( Foto: Silje Christine Alvsaker