Hundesnuter gir tryggere vegarbeid

— Fire raske føtter, en logrende hale og en hypereffektiv snute reduserer faren for at gjenstående sprengstoff kan føre til alvorlige ulykker i vegarbeidet på E16 fra Bagn til Bjørgo.

Frakter stein til framtidig vei til Reinli

— Kjøring av sprengingsmasse fra Bagnskleivtunnelen til deponiet langs vegen til Reinli, er en vinn-vinn sak for E16 prosjektet og trafikken mellom Bagn og Reinli.

Sjekker vannkvaliteten i Begna

— Annen hver måned sender overingeniør Claire Bant i Statens vegvesen, E16 Bagn-Bjørgo, vannprøver fra Begna til et laboratorium i Drammen.

Ny nærinfo i Sør-Aurdal

— Statens vegvesen E16 Bagn-Bjørgo har sendt ut ny nærinfo til alle husstander i Sør-Aurdal.

Anleggsveg skjermer E16-trafikken i Valdres

— En 850 meter lang anleggsveg fra Bagnskleivtunnelen til Kjerringsvingen i Valdres vil spare E16 for transport av 40.000 lastebillass de neste 13 månedene

Nå starter anleggsarbeidet på E16 i Valdres

— Mandag 22. august starter anleggsarbeidet på ny E16 fra Bagn til Bjørgo. – Folk i Bagn må være forberedt på anleggsstøy og anleggstrafikk de neste årene, sier byggeleder Lage Bakken i Statens vegvesen

Strenge miljøkrav for arbeidet med ny E16

— Miljøvernavdelingen hos Fylkesmannen har satt strenge miljøkrav for anleggsarbeidet med ny E16 Bagn-Bjørgo. – Målet er at vannkvaliteten i Begna skal være like god under og etter anleggsarbeidet som det var før, sier miljørådgiver Halldis Fjermestad i Statens vegvesen, Prosjekt Vestoppland.