Endring av vedtatt plan for E16 Bagn–Bjørgo til offentlig ettersyn
— Statens vegvesen Region øst i samarbeid med Sør- og Nord-Aurdal kommuner, legger ihht. Plan- og bygningslovens §3-7 frem forslag til endring av vedtatt pla
— Statens vegvesen Region øst i samarbeid med Sør- og Nord-Aurdal kommuner, legger ihht. Plan- og bygningslovens §3-7 frem forslag til endring av vedtatt pla
— Fire raske føtter, en logrende hale og en hypereffektiv snute reduserer faren for at gjenstående sprengstoff kan føre til alvorlige ulykker i vegarbeidet på E16 fra Bagn til Bjørgo.
— Kjøring av sprengingsmasse fra Bagnskleivtunnelen til deponiet langs vegen til Reinli, er en vinn-vinn sak for E16 prosjektet og trafikken mellom Bagn og Reinli.
— Annen hver måned sender overingeniør Claire Bant i Statens vegvesen, E16 Bagn-Bjørgo, vannprøver fra Begna til et laboratorium i Drammen.
— Statens vegvesen E16 Bagn-Bjørgo har sendt ut ny nærinfo til alle husstander i Sør-Aurdal.
— En 850 meter lang anleggsveg fra Bagnskleivtunnelen til Kjerringsvingen i Valdres vil spare E16 for transport av 40.000 lastebillass de neste 13 månedene
— E16 Bagn-Bjørgo har sendt ut ny nærinfo til alle husstander i Nord- og Sør Aurdal
— Mandag 22. august starter anleggsarbeidet på ny E16 fra Bagn til Bjørgo. – Folk i Bagn må være forberedt på anleggsstøy og anleggstrafikk de neste årene, sier byggeleder Lage Bakken i Statens vegvesen
— Skanska Norge AS blir hovedentreprenør for arbeidet med å bygge ny E16 fra Bagn til Bjørgo.
— Miljøvernavdelingen hos Fylkesmannen har satt strenge miljøkrav for anleggsarbeidet med ny E16 Bagn-Bjørgo. – Målet er at vannkvaliteten i Begna skal være like god under og etter anleggsarbeidet som det var før, sier miljørådgiver Halldis Fjermestad i Statens vegvesen, Prosjekt Vestoppland.