Nå har brudelene til Hangarbrua ankommet Trondheim!
— De fire brudelene ble fraktet med båt fra Stord til Trondheim, og i neste uke skal delene fraktes videre på lastebil til Leangen stasjon.
Nyheter om FjordX og tidligere publiserte saker om Ferjefri E39.
— De fire brudelene ble fraktet med båt fra Stord til Trondheim, og i neste uke skal delene fraktes videre på lastebil til Leangen stasjon.
— Den 55 meter lange aluminiumsbrua består av fire store «puslespillbrikker» som må klaffe helt perfekt før de sendes til Trondheim.
— The award is a bursary for young researchers within the field of wind engineering and bridge dynamics.
— Statens vegvesen og Leirvik AS har nå startet byggingen av Hangarbrua som vil få et brudekke bestående av 100% resirkulert aluminium.
— Nye testresultater viser at en ny norskutviklet sveiseteknologi gir supersterke bruer. Vegvesenet har vært tett på arbeidet hele vegen.
— Vi er avhengige av å drive forskning og utvikling for å finne løsninger på hvordan vi kan optimalisere fremtidens veier, bruer og andre konstruksjoner.
— Økt kunnskap om hvordan ulike typer bruer påvirker naturmangfold over og under vann skal benyttes i designfasen av fremtidige konstruksjoner.
— Erfaringene fra sveisingen av Frønes bru i Åfjord kommune tas videre til et nytt bruprosjekt, Ya bru i Tynset kommune.
— Den nye E39 fra Stavanger til Bergen vil være blant de viktigste samferdselsprosjektene i Norge siden Bergensbanen åpnet i 1909.
— En arbeidsgruppe hos The International Federation for Structural Concrete (FIB) har nå publisert det aller første designdokumentet for brukonseptet rørbru (Submerged Floating Tube Bridge).