To entreprenører vil redusere svevestøv-mengden i Bergen
— To entreprenører er med i konkurransen om å drifte riksvegene i Bergen og omegn de neste fem årene. Mesta leverte det laveste tilbudet.
Nyheter, pressemeldinger og kronikker fra Statens vegvesen.
— To entreprenører er med i konkurransen om å drifte riksvegene i Bergen og omegn de neste fem årene. Mesta leverte det laveste tilbudet.
— Klimautslippene kan reduseres med opptil 85 prosent på driften av riksvegene. Det er enda mer enn Statens vegvesen forventet i den første driftskontrakten hvor miljø skal telle i tillegg til pris.
— Veiene skal legge til rette for verdiskapningen Norge skal leve av. sier vegdirektør Ingrid Dahl Hovland.
— Oslo Economics og Statens vegvesen analyserer hvordan trafikken utvikler seg de neste tiårene.
— Samferdselsdepartementet går inn for videre planlegging av fire alternative korridorer for riksvei 19 i Moss. Hovedlinjer for valg av trasé for riksvei 19 gjennom Moss har blitt kvalitetssikret eksternt (KS1).
— Tre entreprenørar er med i konkurransen om å drifta riksvegane i Sunnfjord og delar av Sogn og Nordfjord. Mesta leverte det lavaste tilbodet.
— Elektrisk hjullaster får jobben med å sørge for god framkommelighet for gående og syklende i Trondheim.
— I forbindelse med utbygging av E18 fra Lysaker til Ramstadsletta skal det gjennomføres lokale støytiltak på 500-600 boenheter.
— Vegdirektoratet har besluttet at tunnelforvalter skal søke Vegdirektoratet om godkjenning før byggestart i forbindelse med oppgradering av tunneler (TOG).
— Anskaffelsesprosessen for ny E39 mellom Lønset og Hjelset er kommet et steg videre, med mottak av første tilbud fra entreprenørene.