Hovedkontrakten på E8 Sørbotn–Laukslett er nå tildelt
— Arbeidsfellesskapet Bertelsen & Garpestad AS og Metrostav Norge AS har vunnet anbudskonkurransen for hovedkontrakt K06 på E8 Sørbotn–Laukslett.
Nyheter, pressemeldinger og kronikker fra Statens vegvesen.
— Arbeidsfellesskapet Bertelsen & Garpestad AS og Metrostav Norge AS har vunnet anbudskonkurransen for hovedkontrakt K06 på E8 Sørbotn–Laukslett.
— Når Høviktunnelen om noen år står ferdig, vil tunnelportalen fra vest lyses opp ved hjelp av kortreist kraft fra solceller på støyskjermer på Ramstadsletta
— Utslippsfrie plenklippere gjør Statens vegvesens grøntanlegg i Stavanger og Sandnes enda grønnere.
— Statens vegvesen vil invitere fire leverandører til å delta i forhandling og gi tilbud på prosjektering og bygging av Gjønnestunnelen.
— Statens vegvesen forbereder seg på å legge rundt 150 km ekstra asfalt på riksvegnettet som en følge av regjeringas forslag til revidert nasjonalbudsjett.
— Statens vegvesen skifter ut 7500 meter gammelt rekkverk på E39 -strekningen Kårstøkrysset–Føresvikkrysset.
— Vegvesenet startar no ein stor jobb i og ved rv5 Frudalstunnelen mellom Sogndal og Fjærland. Fem firma viste interesse for å utføra arbeidet.
— Statens vegvesen skifter ut kantstein i fire av- og påkjøringer på E134 Raglamyr ved Haugesund.
— Fra og med 1. september 2023 skal Presis Vegdrift AS drifte over 360 kilometer med riksveg i Volda, Ørsta, Sula, Ålesund, Giske, Vestnes og Rauma.
— Vegvesenet startar snart å opparbeida eit anleggsområde på E39 Holmøyane ved Hornindalsvatnet. Heile 17 entreprenørar har levert tilbod på oppdraget.