Status på arbeider med Farrisbrua

— Farrisbrua begynner nå å reise seg opp fra bakken. Hittil har det meste av arbeidet foregått nede i grunnen, med peler fylt med betong, til de ti fundamentene. Flere av fundamentene er nå støpt ferdig oppå pelene, og søyler opp til selve brua har begynt å skyte i været.

Varsel om nattarbeid ved Farriseidet

— Fra fredag 6. mars til lørdag 7. mars har Bilfinger fått tillatelse til nattarbeid ved E18 på Farriseidet, ved inngangen til Martineåsen.

Endring av reguleringsplan Massedeponi på Langemyr

— Med hjemmel i PBL`s § 3 – 7 legger Statens vegvesen med dette fram forslag til endring av vedtatt plan for «E18 Bommestad–Sky, Larvik kommune. Massedeponi Breimyr og Langemyr, samt transportveg til Hedrum pukkverk».

Arbeid i Larvikstunnelen og Martineåsen tunnel

— Vi har laget en nærinformasjon om arbeidene med Larvikstunnelen og Martineåsen tunnel. Den blir distribuert til ca. 3000 husstander i områdene som blir berørt med støy og rystelser fra tunnelarbeidene.

Tårnfundamentet til Farrisbrua skal 80 meter ned til fjell gjennom morenemassene

— Tirsdag 8. juli starter entreprenøren Bilfinger med boring av pilarene til tårnfundamentet for Farrisbrua. Såpass kraftig fundamentering så dypt gjennom morenemasser har ikke vært utført i Europa tidligere. Dette har stilt helt spesielle krav både til prosjekteringen, entreprenørs erfaring og utstyr.