Sju vil bygge Tana bru
— Sju tilbydere har meldt seg til å bygge nye Tana bru. Arbeidsfellesskapet mellom den polske stålleverandøren Vistal og HAK Entreprenør AS fra Alta leverte det laveste tilbudet.
Nyheter, pressemeldinger og kronikker fra Statens vegvesen.
— Sju tilbydere har meldt seg til å bygge nye Tana bru. Arbeidsfellesskapet mellom den polske stålleverandøren Vistal og HAK Entreprenør AS fra Alta leverte det laveste tilbudet.
— Mandag 22. august starter anleggsarbeidet på ny E16 fra Bagn til Bjørgo. – Folk i Bagn må være forberedt på anleggsstøy og anleggstrafikk de neste årene, sier byggeleder Lage Bakken i Statens vegvesen
— Med bakgrunn i høringsuttalelsene er det foretatt mindre endringer i planene for ny gang- og sykkelveg langs Osloveien. Ny høringsfrist settes til 25. september.
— Denne informasjonsbrosjyren om Førdepakken har gått ut til alle innbyggjarane i Førde og nabokommunane.
— En ny vindmålermast på Midsund skal gi enda mer informasjon om vindforholdene for den planlagte hengebrua over Julsundet.
— Konseptvalgutredningen har vært til ekstern kvalitetssikring, og saken ligger nå til politisk behandling i Samferdselsdepartementet.
— Statens vegvesen ønsker sammen med Hæhre entreprenør AS og Rana kommune å videreutvikle E6 løsningen fra Strandjord til Messingslett. Formålet er å kunne gjennomføre byggingen på en enklere måte samtidig som det legges til rette for en vegstandard som tillater fartsgrense på 90 km/t langs hele strekningen.
— Statens vegvesen ønsker sammen med Hæhre entreprenør AS og Rana kommune å videreutvikle E6 løsningen fra Strandjord til Messingslett. Formålet er å kunne gjennomføre byggingen på en enklere måte samtidig som det legges til rette for en vegstandard som tillater fartsgrense på 90 km/t langs hele strekningen.
— Statens vegvesen ønsker sammen med Hæhre entreprenør AS og Rana kommune å videreutvikle E6 løsningen fra Messingslett til Raudfjellforsen. Formålet er å kunne gjennomføre byggingen på en enklere måte samtidig som det legges til rette for en vegstandard som tillater fartsgrense på 90 km/t langs hele strekningen.
— Statens vegvesen ønsker sammen med Hæhre entreprenør AS og Rana kommune å videreutvikle E6 løsningen fra Messingslett til Raudfjellforsen. Formålet er å kunne gjennomføre byggingen på en enklere måte samtidig som det legges til rette for en vegstandard som tillater fartsgrense på 90 km/t langs hele strekningen.