Synlighetsmarkering på førerhus
— Førerhuset på tunge kjøretøy over en viss lengde, skal som hovedregel også ha synlighetsmarkering på sidene.
Nyheter om enkeltgodkjenning med sentralisert dokumentkontroll for tunge kjøretøy.
— Førerhuset på tunge kjøretøy over en viss lengde, skal som hovedregel også ha synlighetsmarkering på sidene.
— Vi er nå i full gang med å realisere tiltakene knyttet til evaluering av løsningene for godkjenning av tunge kjøretøy.
— Nasjonalt kodehefte er ikke lenger relevant ved klassifisering av nye kjøretøy som skal enkeltgodkjennes.
— Vi har nå oppdater dokumentet som omhandler bruk av andre EU/EØS-lands nasjonale krav for enkeltgodkjenning i Norge ved import.
— Førerhuset på tunge kjøretøy over en viss lengde, skal som hovedregel også ha synlighetsmarkering på sidene.
— Flere av dokumentasjonsmalene som benyttes ved søknad om enkeltgodkjenning av tunge kjøretøy er nå revidert.
— Her kan du laste ned fullstendig referat fra samarbeidsmøte med bransjen den 07. juni.
— 24. april innfører vi krav om at et kjøretøy skal være fortollet før det kan bestilles time til godkjenning ved trafikkstasjon.
— Her kan du laste ned fullstendig referat fra samarbeidsmøte med bransjen den 14. desember.
— I forbindelse med at ny bilforskrift trådte i kraft 1. oktober 2022, er det utarbeidet en forenklet versjon av ny veiledning til bilforskriften.