Fellesprosjektet Arna–Stanghelle
Hvor?
- Fylker:
- Vestland
Kommuner:
Bergen, Vaksdal
Hva?
Prosjektet er eit samarbeid mellom Statens vegvesen og Bane NOR, og omfattar bygging av E16 og jernbane mellom Arna og Stanghelle.
Hvorfor?
Dagens veg og jernbane mellom Arna og Stanghelle har låg standard, er utsett for skred og gir mange forseinkingar. Ny løysing skal sikre raskare, tryggare og meir påliteleg transport for både reisande og gods.
Kart
Framdrift
2018 Oppstart reguleringsplan
1. april 2022 vedtok regjeringa den statlege reguleringsplanen for E16 og Vossebanen på strekninga Arna – Stanghelle.
2025 Forberedende arbeider startet
2026 Bygging av anleggstunnelar, fjellsjakter, riggområder og midlertidige kryss starter
2029 Byggingen av veg- og jernbanetunneler starter
2039 Ny E16 og dobbeltspor på jernbane mellom Arna–Stanghelle åpner for trafikk
Aktuelt
-
Stor interesse då Fellesprosjektet Arna–Stanghelle samla bransjen i Bergen
— Over 200 deltakarar møtte opp då Fellesprosjektet Arna–Stanghelle arrangerte leverandørdag i Bergen tysdag 21. oktober.
-
Fellesprosjektet Arna–Stanghelle lyser ut kontrakt for ny kontroll og vektplass ved Furnestreet
— Kontrakt er lyst ut for ny kontroll og vektplass langs E16 ved Furnestreet, med planlagt oppstart våren 2026.
-
Første tunnelkontrakt for Fellesprosjektet Arna-Stanghelle er ute i markedet
— Utførelsesentreprisen har anslått verdi over én milliard kroner, og frist for å melde interesse er 4.november.
Planer og dokumenter
Fakta og nøkkeltall
- Lengde:
- 30 km veg og 30 km jernbane.
- Nasjonal transportplan:
- Omtalt i NTP 2025–2036
- Totalkostnad:
- 41 182 millionar i 2025-kroner
Mer om prosjektet
Ny E16 får fire felt frå Arna til Trengereid, og vidare to felt til Stanghelle. Talet på tunnelar blir kraftig redusert – frå 18 til tre lange tunnelar på rundt 9–10 kilometer. For avkøyring til Vaksdal og Trengereid blir det kryssløysingar inne i fjellet.
Den nye jernbanen får dobbeltspor med hastigheit opp mot 200 km/t. Her blir det bygd to lange tunnelar: Arnatunnelen på 19 kilometer og Vaksdalstunnelen på 8 kilometer. Det kjem òg nye stasjonar på Vaksdal og Stanghelle.
For tryggleiken blir det etablert eit felles rømningssystem, der tunnelane får tverrforbindelsar mellom veg og bane for sikker evakuering. Massane frå utbygginga blir deponerte i Sørfjorden via sjakter i fjellet, noko som reduserer støy, støv og transport på veg.