E16 Lærdalstunnelen
Oppgradering av E16 Lærdalstunnelen startar sommaren 2026.
Tunnelen skal oppgraderast for å oppfylle krava til tunnelsikkerhetsforskriften (Lovdata)
Lærdalstunnelen er verdas lengste vegtunnel med ei lengde på 24509 meter. Tunnelen stod ferdig i 2000 og inngår i TEN-T vegnettet. Den gjennomsnittlege døgntrafikken for tunnelen er ca. 2100 kjøretøy, med ein tungtrafikkandel på 26 %. Tunnelen ligg i kommunane Aurland og Lærdal.
Arbeida i tunnelen omfattar mellom anna:
- Bygging av nye tekniske bygg i tunnel – 28 stk. i alt
- Sprenging og sikring av bergromma for desse bygga
- Etablering av havarilommer ved alle tekniske bygg
- Utviding av snunisjer i tunnelen
- Naudskåp med telefon og brannslokkarar for kvar 250 meter
- Kameraovervakning
- DAB-radio med moglegheit for innsnakk
- Nye bommar og skilt
- Ny belysning og naudlys
- Naudnett
- Ny og forbetra ventilasjon i tunnelløpet
- Nye avtrekksvifter for utlufting til Tynjadalen
- Rensebasseng for vaskevatn og utskilling av giftig og brannfarleg væske
I Lærdal kommune er reguleringsplan for masselagring godkjend, og ein jobbar med reguleringsplan på Aurland-sida. Det er ei målsetting at massane skal kunne brukast og forvaltast av kommunane i åra framover.
Tunnelen er planlagt nattestengd medan arbeidet pågår, med gjennomkøyring med buss til gitte tider for å sikre transport av folk mellom dei to kommunane. Uttrykkingskøyretøy og legevakt får eigne ordningar for å sleppe igjennom.
På grunn av store spenningar i berget, vil arbeidet med tunnelen bli særleg krevjande.Når dei tyngste arbeida med sprenging og sikring er utførd, vil det vere mogleg å sleppe noko meir trafikk gjennom tunnelen sjølv om det pågår arbeid på natt.